İnsanlardan itimadınızı çekip almakla belki haklısınız. Fakat bunun istisnaları yokmu? Olamaz mı? Unutmayınki siz de bu insanlardan birisiniz... Yaptığınız nihayet manasız bir hodbinlik olabilir.
İnsan yaşadığı yere benzer
O yerin suyuna, o yerin toprağına benzer
Suyunda yüzen balığa
Toprağını iten çiçeğe
Dağlarının, tepelerinin dumanlı eğilimine benzer
Konya' nın beyaz
Antebin kırmızı düzlüğüne benzer
Göğüne benzerki göz yaşları mavidir
Denize benzer ki dalgalıdır bakışları.
Şu alemin şartlarına ayak uydur ama kendin ol.Hani su , girdiği kabın şeklini alır ama özde aynı kalır ya.Bil ki Hak, güneşten daha zahirdir, hak çiğneme.