Okurken delirmelik eser...
10/10
·400 syf.··
2026 3. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2026 13:44
"Benim Orhan Kemal ile tanışma kitabım olur kendisi. Yazarın ağlayarak yazdığı ama benim okurken delirdiğim bir eser oldu. 1940lardaki aile yapısını az çok tahmin edebilirim ama bu kadar zalim bir kaynana figürü pes dedirtti bana. Mashar ,Nazan ve Hacer karısı üçgeninde başlıyor. Allah kimseyi sahipsiz etmesin dedim okurken . Nazanın çektiği çilenin başka tarifi yok çünkü. Hacer pisliği gibi manipulatif çirkef insanlardan uzak tutsun herkesi. Erkekler de Mazhar gibi kusura bakmayın salak olmasın. İnsan eşinin ne olduğunu az çok bilir. Neriman girince biraz içimden oh dedim dinsizin hakkından imansız gelir. Keşke daha çok çektirse idi o Hacere yine iyi çıktı 2. Gelin Neriman... Ayrılıklarda olan herzaman olduğu gibi çocukları Halduna olan oldu. Sonu da cok trajik bitti. Nazan bu sonu hak etmedi. Çok güzel bir eser asla unutmamam. Bekarken okuyun kızlar saygısız da olmayın ama kendinizi asla ezdirmeyin el insanına. Onlar size el kızı diye bakıyorsa siz de el insansınız demeniz lazım... Muhabbetle..."
1000Kitap
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
Asla hayallerinizin vazgeçmeyin mücadele ediniz
Puan vermedi
Korktum aşağılandım sinirlendim dayak yedim düştüm yıkıldım ama hayallerimden asla vazgeçmedim ama hayallerinizden hiç vazgeçmeyin dimdik ayakta durun kendinizi ezdirmeyin
Asla VazgeçmedimAlişan Kapaklıkaya · Yediveren Yayınları · 2019591 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ezmeyin, Ezdirmeyin.
9/10
·394 syf.·
2025 1. kitabı
Bir Dostoyevski hayranı olarak bu kitabını da yine çok beğendim. Kitaplarına hakim olduğum için sonu tam da beklediğim gibi oldu. Zaten yazar kitabın ortalarında sonunun nasıl olacağı yönünde ipuçları vermişti. (Unutmadan ekleyim kitabın ilk sayfaları aşırı derecede merak uyandırıcı.) Sıkılmadan keyifle okuyabileceğiniz, asla yorucu bir anlatım ya da dili olmadığı için sürükleyici ve yazarla birlikte insan tanımlama/yorumlamayı çok iyi yapabileceğiniz bir kitap. İnsanlar üzerinde, fiziksel özelliklerini de harmanlayarak karakter analizi yapmasına bayılıyorum. Okur, kendisinden veya çevresinden birini tarif ediyor hissini muhakkak alıyor. Yine çok fazla alıntıladığım bir kitap oldu sayfamda görebilirsiniz. Şunu kesinlikle söylemek isterim ki: Dostoyevski hemen hemen tüm kitaplarında olduğu gibi burada da şunu yapmış: Okurun genel olarak rahatsız olduğu karakterin sözleri, tüm kitabın en ama en etkileyici kısımları. Hani, filmlerde de katil biri vardır çok duygusaldır ve birine yardım etmiştir seyircinin kalbini fethetmiştir ama o katildir... Kitap da buna benzer bir etki yaratıyor. Siz istemsiz bir şekilde çok ama çok doğru söylenen bu sözlerle hayatınızı tekrar bir gözden geçiriyor ve asla bu sözleri unutamıyorsunuz. Dostoyevski, sevilmeyen bir karakterle bize kendimize bir ayna tutması zaten inanılmaz bir ustalık eseri... Konudan ziyade insan yorumlama, tanımlama ve etkileyici sözlere odaklanırsanız bu kitaptan çok zevk alırsınız. Spoiler Konu: (Basit anlatım) Kitabın ana karakteri (Vanya) yazarın kendisi. Bence kesinlikle bütün olaylar yaşanmış bir hikayeden geliyor. (Kitapta da mesleği yazarlık.) Kitap yazarı kendisini yetiştiren fakir, ihtiyar anne babanın kızına aşık. Bu kız (Nataşa), -yazar fakir olduğu için mi bilmiyorum- zengin prens oğluna aşık ve
EzilenlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202223,8bin okunma
9/10
·152 syf.··
2024 42. kitabı
Okurken zorlandım meleğe üzüntümden ama bu kitap bana bir kez daha gösterdi ki insan kendi yavrusuna sahip cıkmaz ezdirirse herkes ezer Anneler kızlarınızı kimseye ezdirmeyin
Duygu ve Düşünce
Asılacak KadınPınar Kür · Can Yayınları · 202611,7bin okunma
Geçmiş, Geleceğin K*tilidir
9/10
·268 syf.··
2024 33. kitabı
·
21 saatte okudu
·
Okunma: 22 Temmuz 2024 11:32
Kitabın yazım dili basit ve akıcıydı. Fazla betimlemeye ve detaya girmiyor, genellikle duygularını, geçmişini ve iç sesini okuyorduk. Ve bu benim için çok iyiydi. Benim düşünceme göre depresif bir atmosferin olduğu kitaplarda eğer ki kısaysa, iç sesi ve duygu durumları, betimlemeden -olay odaklı- daha önemlidir. Psikolojik tahlilleri sıkmadan okurun önüne sunmak biraz zordur. Ancak ben bu kitapta psikolojik tahlilleri çok severek, zevkle okudum. Daelyn'in yaşadıklarını bize böyle anlattığı için yazara çok teşekkür ederim. Daelyn'in sırlarını, geçmişini bize pat diye sunmaması ve merak unsurunu da belirginleştirmesi kitabın hoşuma giden başka bir tarafı. Doğruyu söylemek gerekirse başlarda, Daelyn'in yaşadıklarını bilmeden önce , Daelyn'in, o çok bilmiş tavırları beni biraz şaşırtmıştı. Çok azıcık da sinir olmuştum. Ancak o gerçekten çok cesur bir kız. Zeki. Anlayışlı. Kendisini hissiz olmak için zorlasa da duygularını kaybetmeyen güçlü bir kız. Ancak gerçekten yaşadıklarını, dünyada bir sürü kişi yaşıyor ve herkes bundan kurtulmak için genellikle aynı yolu seçiyorlar. Ve bu, dünyanın çok acı bir gerçeği. Keşke z*rbalık diye bir kavram hiç olmasaydı. Keşke bir günlüğüne dünyadan böyle bir kelime silinse. Ailesinin onu sevmesi ancak onu anlamayamaması çok üzücüydü. Eğer ki bunu okuyan bir ebeveyn varsa sizin için bir öneri vermek isterim. Eğer çocuğunuz bir şeyi yapmak istemiyorsa, onun size anlatamadığı bir sıkıntısı olabilir. Lütfen, çocuğunuza bağırmadan önce onu anlamaya çalışın. Eğer ki kendinizi kilonuz fazla hissediyorsanız üzülmeyin ve kimseye kendinizi ezdirmeyin. Kilolar alınıp verilebilir, zor da olsa bu yapılabilir. O yüzden kendinizi üzecek davranışlarda bulunanlara karşı çıkın, savaşın. Siz çok güçlüsünüz, bunu biliyorum. Pes etmeyin. Santana'yı son
2024 Okuma Raporları
Sen Bunu Okuduğunda Ben Ölmüş OlacağımJulie Anne Peters · Go! Kitap · 20161,956 okunma
10/10
·438 syf.··
Beğendi
·
2023 12. kitabı
Öncelikle usta yazar Yaşar Kemal'in "İnce Memed" romanını geç de olsa okuduğum için çok mutluyum. Çünkü inanılmaz kaliteli bir roman. Okurken asla sıkılmayacağınız, satırları okurken olayların hemen beyninizde canlandığı, muhteşem betimlemelerle dolu, karakterlerle birlikte üzülüp, mutlu olacağınız, ders niteliğinde harika bir kitap. Kesinlikle herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. Kitabın bize verdiği en güzel ders; ezmeyin, ezilmeyin, ezdirmeyin. Hakkınızı her zaman savunun. Ne pahasına olursa olsun doğrunun yanında, yanlışın karşısında olun. Kitabın konusuna gelecek olursak; 5 köyün ağası olan Abdi Ağa'nın yaptıpı zulümler ve bunun karşısında öğrenilmiş çaresizlik duygusu içerisindeki köylülerin zulme sessiz kalırken, İnce Memed'in ağasına karşı başkaldırışı. Abdi ağa 5 köyün ağasıdır. Çok zulmeden, vicdansız biridir. Kendisi bu 5 köy arasından Değirmenoluk köyünde oturur. Tarlalarını köylüye sürdürür, eker biçtirir. Karşılığında ise sadece karınlarını doyurabilecek kadar mahsül verir. Köylüler, daha kış gelmeden elindeki mahsüller bittiği için bu durumdan şikayetçiler, ama korkudan ses çıkaramazlar. Elindeki mahsuller bitince ağalarının kapısına adeta dilenmeye gidiyorlar. Düşünsenize bir yerde çalışıyorsunuz patronu zengin ediyorsunuz ama size hakkınız gereğinden çok daha az veriliyor. Hakkınız olan ücret veya karşılığında aldığınız ürün çabucak tükeniyor. "Benim hakkımı vermen gerekiyor artık!" diye başkaldırmak yerine patrona iki büklüm olmuş şekilde "bu aralar çok sıkışığım, yardımcı olur musunuz? " diyorsunuz. Patron da sizi ya def ediyor ya da yardım edince (aslında hakkınız olanı veriyor) bir de minnet duymanızı, ona kul köle olmanızı istiyor. Söylenince bile insan çileden çıkabiliyor. Ama germek hayatta bu durum o kadar çok var ki. Bu
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,4bin okunma