Ezgi

Âşık olmak, baskılanan, benlikten “bölünmüş bir parça”nın bilinçsizce eş olarak seçilmesidir (Bkz. dipnot 7). Eş, benliğin o baskılanan yanını ifade ettiği veya karşısındaki böyle algıla­ dığı zaman bu yanın benlikte var olduğunu kabul etmeye gerek kalmaz. Çocukken sevilmediğini düşündüğü için kendini sevilmeye değer bulmayan bir kadın, olasılıkla sevgisini gös­termeyen bir erkek seçecektir. Böylece kendinde memnun ol­madığı şeyler için onu suçlayabilecektir. Çocukluğunda kendi­ni değersiz hisseden bir erkek, olasılıkla eleştirel ve yargılayıcı bir kadım kendine eş seçecektir. Böylece aşağılık duyguları için onu suçlayabilecektir. Kadın kocasının kendisine sevgisini gös­ termediğinden, erkek karısının bitmeyen eleştirilerinden şikâ­ yet etmeye devam etse de, her ikisi de eşlerinden ayrılmayacak­ tır; çünkü memnuniyetsizliğinize dışarıdan bir sebep bulmak, o hislerle doğrudan yüzleşmekten daha kolaydır.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
On yıl boyunca bir sonraki hafta İngiltere’ye gideceğini söyleyip durdu. Onun bu söylediğini duyanlar için on yıl geçip gitti. Acaba onun için de bu on yıl geçti mi? Bir sonraki hafta İngiltere’ye gideceği konusunda daima kararlıydı.
Yaz sıcağında bir öğleden sonranın bunaltıcı havası, alıştığınız erdem zırhını eritememiş ya da kökenleri içinizde bulunan yabaniliği birdenbire tutuşturamamış olabilir. Böylece, ithamda bulunabilirsiniz.
5 yıl sonra tekrar okurken yine aynı cümlelerin altını çizmek🫠🫠 5 yıldır aynı ‘ben’ olan bazı kısımlar var gibi
Alıntı

Ezgi

@ezgiay
·
İnsanın ruh halinin değişebileceği, herkesin yanılabileceği bilinen bir şeydir, diyorsunuz şimdi de. Eski, bilindik bir hikaye bu. Benim de yeni bir şey söyleme iddiam yok zaten. Size sadece şunu soruyorum: Tanrı aşkına söyleyin, neden bundan haberiniz yokmuş gibi davranıyorsunuz? Neden sizin doğrunuzun, hatta bugünkü doğrunuzun, yegâne doğru olduğuna inanmayı sürdürüyorsunuz ve ne yaparsa yapsın asla sizin ruh halinizde olamayacak arkadaşınızın yanıldığını bağıra çağıra söylüyor, hayretler içinde kalıyor ve ona sinir oluyorsunuz?
5 yıl sonra tekrar okurken yine aynı cümlelerin altını çizmek🫠🫠 5 yıldır aynı ‘ben’ olan bazı kısımlar var gibi

Ezgi

@ezgiay
·
İnsanın ruh halinin değişebileceği, herkesin yanılabileceği bilinen bir şeydir, diyorsunuz şimdi de. Eski, bilindik bir hikaye bu. Benim de yeni bir şey söyleme iddiam yok zaten. Size sadece şunu soruyorum: Tanrı aşkına söyleyin, neden bundan haberiniz yokmuş gibi davranıyorsunuz? Neden sizin doğrunuzun, hatta bugünkü doğrunuzun, yegâne doğru olduğuna inanmayı sürdürüyorsunuz ve ne yaparsa yapsın asla sizin ruh halinizde olamayacak arkadaşınızın yanıldığını bağıra çağıra söylüyor, hayretler içinde kalıyor ve ona sinir oluyorsunuz?