Şah ve mat
9/10
·512 syf.··
Beğendi
·
2025 16. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 09 Eylül 2025 17:27
Son sayfayı kapatıp derin bir nefes aldığımda çok zekice yazılmış bir kurgu olduğunu fark ettim. Hikaye, adeta polisle ve tüm şehirle akıl oyunları oynayan, her hamlesini bir cinayetle taçlandıran acımasız bir seri katilin peşine düşmemizi anlatıyor. Olay sıradan bir cinayet davası olmaktan çok uzak çünkü karşımızda zekasını karanlık hırslarına alet eden, unutulmak istemeyen ve şehre korku salmayı amaçlayan bir deha var. Labirent gibi bir kurgunun içine çekiliyorsunuz; çözüm tam avucunuzun içindeymiş gibi hissettiriyor ama katil her defasında polisi ters köşeye yatırmayı ve hedef şaşırtmayı başarıyor. Ölümle yapılan bu satranç maçını nefesimi tutarak sayfaları nasıl çevirdiğimi anlamadan okudum. Karakterler kurguya öyle güzel hizmet ediyor ki olayların peşinden sürükleniyorsunuz. Başkahramanımız Suç Psikiyatristi Doktor Claps, suçluların davranış profillerini inceleme konusunda tam bir uzman. Katilin zihnini çözmeye çalışırken attığı her adımda kendisini ya bir kahraman ya da avunulmaz bir kurban olma sınırında buluyor. Diğer yanda ise ateşle oynamaktan çekinmeyen, katilin polisle iletişim kurmak için aracı olarak seçtiği korkusuz bir gazeteci var. Olayların arkasındaki bağlantılar çözüldükçe, cinayetlerin aslında bambaşka bir boyutu olduğunu gördüm. Eğer zekice işlenmiş bir polisiye, ters köşelerle dolu bir kurgu ve yüksek tempo arıyorsanız kesinlikle bu satranç maçına siz de dahil olmalısınız..
Şah MatMario Mazzanti · Sonsuz Kitap · 20159bin okunma
10/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2025 87. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 05 Aralık 2025 14:24
Tess Gerritsen'in ilk polisiye gerilim kitabı: Kayıp Kızlar (Başka bir yayın evinde "Ruhundaki Zehirle Yüzleş" ismi ile yayınlanmış.) Genç, güzel ve isimsiz bir kadın cesedi çöplerle dolu bir yerde bulunur. Yanında kişisel bir eşyası ve kimliği yoktur. Kim olduğu ve neden öldürüldüğü belli değildir. Onun hakkındaki tek delil elinde buldukları kibrit kutusunda yazan telefon numarasıdır. Kibrit kutusunda bulunan telefon numarasının sahibi ise ilaç şirketi sahibi Adam Quantrell'dir ve kayıp olan üvey kızını aramaktadır. Tek kurban bu kadın değildir ikinci ve üçüncü kurbanlarda aynı şekilde ölünce adli tıp uzmanı Kat Novak, elinde ölümcül bir ilaçla sokaklarda gezen bir katilden şüphelenir. Kat ölümleri durdurmaya kararlıdır ama çok geçmeden kendi hayatının da tehlikede olduğunu fark eder. Artık hem kendi hayatını korumalı hem de bu insanları kimin öldürdüğünü bulmalıdır. Okuduğum ilk Tess Gerritsen kitabı olan Kayıp Kızlar aynı zamanda yazarın da bu türde yazdı ilk kitapmış. Gerritsen polisiye gerilim alanında ciddi bir kitleye sahip ve oldukça ünlü kitapları var. Yazarın kalemini beğendim diğer kitapların da okumayı düşünüyorum. Oldukça sürükleyici ve akıcı bir kitaptı okumanızı tavsiye ederim.
Edebiyat
Kayıp KızlarTess Gerritsen · Doğan Kitap · 20184,086 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·468 syf.··
Beğendi
·
2026 34. kitabı
#yorum Bazen bir cinayeti çözdüğünü sanarken aslında karanlıkları çözerken bulursun kendini. Mutlu hafta sonları olsun. Çok severek ve acaba ne olacak diye sayfaları hızla çevirdiğim bir kitabın yorumuyla sizlerleyim Kitabımız, iki yaşında bir çocuğun kaybolması ve bulunan tüm delillerin anneyi hedef haline getirdiği bir gerçekle başlıyor. Bu davanın çözümü için özellikle tutulan dedektif Charlie Parker kimin suçlu olduğunu bulmaya çalışırken, sadece bir davayla değil de görünmeyenlerin ağırlığı ve sırların varlığıyla karşılaşarak, olayın görünenden çok daha başka olduğunu, ve buna bağlı olarak da herkesin suçlu olabileceğini üstelik sessiz kalan herkesin aslında birçok şeyi bildiğini fark ediyor. İşte bu noktadan sonra olay bir kayıp vakasından çok, psikolojik gerilim, gizem ve korku unsurlarının da dahil olduğu haline bürünüyor. Geçmiş ile bugün arasındaki bağlantılar çözüldükçe susulan durumlar açığa çıkarak kitap boyunca devam eden o karanlık ve kasvetli atmosferi daha da güçlendiriyor. Aynı zamanda dedektif kendi iç çatışmalarıyla beraber davayı çözerken bazı noktalarda doğaüstü ögelerden de yararlanarak, olayın daha başka bir boyuta taşınmasını ve tam olarak parçaların yerine oturarak hikayenin bütünlüğünü korumasını sağlıyor. Olaylar çok iyi ve olması gereken şekilde ilerliyor zaman zaman bir ufak yavaşlama hissi geliyor ama bu da davanın çözülmesi ve bunun yansıtılması açısından da çok iyi kurgulanmış. Üstelik aralara iliştirilmiş doğaüstü olaylar ve ifadeler kitabın derinliğini zirveye taşımış. Ayrı bir pencereden bakıp farklı bakış açısı kazanmamızı sağlamış. Kitap boyunca her sayfada ister istemez kendimize sorular soruyoruz. Olayların gelişimi önyargıların kırılıp -ya böyleyse, ya başka bir şey olduysa- sorgulama yapma düşüncesini de okuyucuya empoze
Karanlığın FısıltılarıJohn Connolly · The Kitap · 202693 okunma
8/10
·396 syf.··
2026 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 19:49
Kitabı iki günde bitirdim ve çoktandır bu tarz kurgu okumadığım için benim için çok akıcı bir şekilde ilerledi. Belki yaşım(19) dolayısı ile bazı sahnelerde bayağı güldüm eğlendim. Buradan sonra belki spoiler yazabilirim. Hannah'ın ilk başlarda Justin için Garrett'tan yardım alması sonrasında da aşık olması biraz klişesi ama yani klişe olması bile hoşuma gitti. Ve sonraki kitaplardaki ana karakterlere biraz göz gezdirdim ki bu kitapta olan bazı çiftler ayrılacakmış. Sonunda da Hannah ve Justin'in arkadaş olmasına da şaşırdım açıkçası yani beklemiyordum. Bir de bence +18 sahne sayısı da çok değildi yaniabartılacak kadar fazla değildi. Tabii ki vardı da fazla ayrıntı verilen sahne sayısı çok değildi. Ama öpüşme sahneleri çok tatlıydı yaa. Bir de birbirlerini sevdiklerini başlarda fark etmeyişlerini okumak ve Hannah'ın Justin'i istediğini düşünmeye devam etmesi de sayfa yaklaşık 300'e kadar sürmesi de fazla uzatılmıştı bence çünkü o kadar uzatmayıp birbirlerini sevdiklerini fark ettiklerinden sonra birsürü zorlukla falan karşilaşsalardı biraz aksiyon eklenmiş olurdu. Tamam bir iki küçük zorluk yaşadılar ama bir iki bölüme araları düzeldi. Yani demek istediğim aralarındaki gergin atmosferi biraz daha okumak isterdim. Son olarak da şunu eklemek isterim bu benim okurken ve sonrasında edindiğim yorumum. Yorumlarımı da kitabı okuduğum zamanki düşüncemin bir yerde olması ve bana katılan katılmayan var mı belki öğrenirim diye yazıyorum <3
AnlaşmaElle Kennedy · Yabancı Yayınları · 20223,239 okunma
6/10
·416 syf.··
2026 61. kitabı
·
51 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 19:48
Merhabalar herkese #baileykardeşler serisinin 3. kitabı olan #sendenkaçamam #unravelinghim ile geldim. Bu seriyi güzelce okuyordum, seviyordum da ta ki sıkıldığımı fark edene kadar. Yanlış olmasın, bu kitap da ilk iki kitap kadar akıcı ve kolay okunuyor. Sadece Bailey ailesinden sıkıldığımı fark ettim. Ve kitaba dönmek istemedim, uzun zamana yayarak okudum. Ama seveni çok serinin. Siz bana bakmayın. Kendi kategorisinde oldukça iyi. İlk iki kitapta büyük abi Asher ve Grace'i okuduk, bu kitapta ikinci kardeş Evan'ı okuyoruz. Evan, ailenin huysuzu ve yalnızlığı seven, köpeğiyle kasabanın uzak tarafında yaşayan, tamircilik ve araba yenileme yapan bir Bailey. Fiona ise minnoş bir kalbi olan, babasının araba yenileme atölyesinde çalışan bir kadın. İkisinin yolları, Fiona'nın babasından uzaklaşmak isteyip gerekli parayı toplamak ve arabasını tamir etmek için Evan'a bir anlaşmayla geldiğinde kesişiyor. Evan'a yarışma kazandıracak Pontiac'ı almasını sağlayacak ve Evan da arabasını tamir etmesi için Fiona'ya atölyesini verecek. Tabii işler ikisinin de istediği gibi gitmez ve birbirlerine delicesine âşık olurlar. Anlatım akıcı, karakterler her zamanki gibi, zaten küçük kasaba romantizmi sevenlerin seveceği her tür şey var. Sasquatch kitabın yıldızı tabii, bir de sincaplar falan var. Fiona kesinlikle bağ kurup seveceğiniz bir karakter. Evan ise kardeşlerde Asher'dan daha çok sevdiğim bir Bailey oldu. Yine Grace ve Cara ile buluşuyoruz kitapta ve Bailey kardeşler arasında tatlı atışmalar ve Haven'lar ile aralarındaki kan davası devam ediyor. Bir önceki kitapta Elizabeth Bailey hakkında olan gizem yine aydınlatılmaya çalışılıyor. Kitabı sevdim ancak seri içerisinde merak ettiğim bir şeyi barındırmayacak gibi. O yüzden seriye devam etmeyeceğim. Ancak küçük kasaba romantizminden,
Senden KaçamamClaire Kingsley · Olimpos Yayınları · 202629 okunma
Derin Bir Toltek Bilgeliği:
8/10
·122 syf.··
Beğendi
·
2026 20. kitabı
Derin Bir Toltek Bilgeliği: Dört Anlaşma Don Miguel Ruiz’in "Dört Anlaşma" kitabı, isminden de anlaşılacağı üzere hayatımızı dönüştürecek dört temel ilkeden bahsediyor. Kitap sadece 120 sayfa; yani uzun uzadıya cümlelerle reklam yapmıyor, doğrudan işin özüne iniyor ve tam da bu yüzden akılda kalıyor. Meksika topraklarında doğan bu kadim bilgeliğin, günümüz dünyasında ve hayatımızın her alanında bu kadar geçerli olması gerçekten şaşırtıcı ve bir o kadar da büyüleyici. Kitabın bize sunduğu o dört anlaşma ve bendeki karşılıkları ise şöyle: 1. Kullandığın Sözcükleri Özenle Seç: Sözler hayatımızda kara büyü de olabilir, mucizevi bir sihir de. İlk bakışta çok basit bir kural gibi görünse de aslında hepimiz hayatımızda sözlerin açtığı yaralardan çok çekmişizdir. Bazen düşünmeden konuşup "patavatsız" damgası yediğimiz bile olur. Oysa konuşmadan önce sadece iki saniye nefes alıp düşünsek, hayatımızın gidişatını olumlu yönde tamamen değiştirebiliriz. 2. Hiçbir Şeyi Kişisel Algılama: Sosyal varlıklarız; ailemizde, işimizde veya sosyal çevremizde sürekli eleştirilere maruz kalıyoruz. Ancak çoğunlukla gözden kaçırdığımız bir şey var: Karşımızdaki insanın iç dünyası ne halde? Aslında söylediklerinin bizimle hiçbir ilgisi yok; o sadece kendi iç dünyasını, yansımalarını bize yansıtıyor. Bu yolla kendini üstün görmeye veya tatmin etmeye çalışıyor olabilir. Bunu fark etmek, büyük bir özgürlüktür. 3. Varsayımda Bulunma: Belki de benim en çok düştüğüm tuzak bu. Zihnimde sürekli senaryolar yazıp kendimi haklı çıkarmaya çalışıyorum. Oysa her şeyi oluruna bırakıp zamana güvensek, zihnimizi bu kadar yormasak her şey çok daha iyi olacak. Biz ise hep "Acaba kandırılıyor muyum?" şüphesiyle bu durumdan nasıl çıkacağımızı düşünüp duruyoruz. 4. Her Zaman Elinden Gelenin En İyisini Yap: "Nasıl
Dört AnlaşmaDon Miguel Ruiz · Ötesi Yayıncılık · 202316,3bin okunma