Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fatih Yılmaz

Fatih Yılmaz
@fath_ylmz
Kitap okumalarımı takip etmek için kullanıyorum. Hikayelerim: medium.com/@bekirsah
Hadis İhtisası Talebesi
İstanbul
İstanbul/Bahçelievler
14 okur puanı
Mart 2022 tarihinde katıldı
Çok az toplumsal önderin, topluma gerçekten önderlik ettiğini söylemek zor değildir. Onların çoğu, gerçekte toplumu değiştirmezler. Toplumun taleplerini getirmekte megafonları olurlar, hedeflerine ulaşmalarındaki bindikleri atlar, ellerinde taşıdıkları bayraklar olurlar. Toplumlar bu yüzden bir kuşakta değişmezler. Toplumsal devinim fark edilmeyecek yavaşlıkta gerçekleşir. Sert devrimler bile bu yavaş devinimin patlama noktalarından ibarettir. Oysa Hz.Muhammed'in (s.a.v.) öyküsü, bu bağlamda oldukça farklıdır. Leone Caetani diyor ki: "Koca bir kavmi, on sene gibi az bir müddet zarfında nasıl olup da bu kadar derin bir surette sarsmak ve bütün bir dünyayı alt üst etmek kabil olduğunu izah etmek hiç de kolay olmayan bir meseledir."
Sayfa 399
Reklam
Bodley diyor ki: "İslam orduları Suriye, Irak, Filistin, Mısır'ı fethe başladıkları zaman, Bilal de onlarla beraber gitti. Her türlü mevkiler bulundu. Ve bir ara Caesarea'da bulunan İmparator Konstantin'in oğluyla müzakereye girişmek üzere, Müslüman elçisi olarak vazifelendirildi." Bizans kralının oğlu yirmi sene önce, Hz. Bilal'i (r.a.) kendisine köle olarak bile almazdı. Oysa şimdi, birbirlerine eşit iki elçi olarak müzakere ediyorlardı.
Sayfa 280

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Buyurun bir öğreti ortaya koyun ve toplumun değer yargılarını değiştirin. Örneğin, sizin toplumunuzda insanlar, paradan ve güçten dolayı değil de o öğretiye bağlanmaktan dolayı saygı görür hale gelsinler. Nebi (s.a.v.), eğitimsiz hâli ile bunu yirmi üç yılda yüksek edebiyat içeren bir eserle ortaya koydu. Siz, en büyük psikolog ve sosyologlarınızı etrafınıza alın; bari benzerini kırk yılda, şiirsel olmayan bir kitapla yapın.
Sayfa 211
Bir gün Mısır valisi Amr b. Âs'ın oğlu bir deve yarışı düzenliyor. Bir Kıpti'nin devesi onun devesini geçince "Ben şereflilerin oğluyum." diyerek Kıpti'yi kırbaçlatıyor. Bunun üzerine hac mevsiminde Kıpti, vali ve oğlunu Hz.Ömer'e şikayet ediyor. Hz.Ömer, vali ve oğlunu Medine'ye getirtiyor. Olayın doğruluğunu teyit ettikten sonra valinin oğlunu, Kıpti'ye kırbaçlatıyor. Daha sonra Kıpti'ye, valiyi de kırbaçlamasını emrediyor. Kıpti: "O beni kırbaçlamadı, gerek yok." mealinde karşılık verince Hz.Ömer: "Eğer onu da kırbaçlamak isteseydin seni alıkoymazdım." diyor ve daha sonra Vali'ye dönüp diyor ki: "Annelerinin hür doğurduğu insanları ne zaman köleleştirdiniz?"
Sayfa 204
Reklam
...Hz.Ömer ölmeden önce, "Salim sağ olsaydı onu halife yapardım." demiştir. Salim (r.a.) denilen zat, azatlı bir köledir. Eski toplumlarda, bu statünün ne kadar düşük görüldüğünü bilen birisi için bu değişim inanılmazdır. Bu esnada Hz.Ömer'in kendi oğlu sağdır. O, ölünce hilafeti belli bir kişiye bırakmamıştır; sahabenin olduğu bir heyete bırakmıştır. Bunlar içerisinde (...) çok faziletli ve kabileleri güçlü sahabiler vardır. Oysa azatlı köle Salim sağ olsaydı, halife oydu. Kısa sürede, şu toplumun yapısında gerçekleşen bu değişimi nasıl anlayabiliriz?
Sayfa 202
Izutsu diyor ki: "Özetle; kan bağı, cahiliye Araplarının toplumsal birlik anlayışında en belirleyici unsur idi. Zamanında muteber görülen bu anlayışa karşı Kur'an, artık kan bağına dayalı olmayan, sadece ortak bir dinî inanca dayalı yeni bir toplumsal birlik fikri geliştirmişti."
Sayfa 189
Haberin Umursanmaması
Haberi umursamamak yaygın bir tavırdır. Bu şuna benzemektedir: Birisi size gelip "Bir şahıs arabanızın kilidini zorluyor." diyor. Sizse bu sözü ciddiye alıp aracınızı kontrol etme ihtiyacı duymuyorsunuz. Bu kez aynı şahıs, arabanızın alarmının çaldığını söylüyor. Siz, alarm sesini duymanıza rağmen, yine duruma kayıtsız kalarak "Benim arabamı çalmazlar." diyorsunuz. Bu durumda, şayet arabanız çalınırsa hakkında gerekli incelemeyi yapmadığınız bir haberin sonucuna katlanmış olursunuz. Aynen bunun gibi, dünyadaki varlığınız ve kâinatın varlığı zaten sizi böyle haberleri incelemeye yöneltmeliydi.
Sayfa 145
Kur'an, öyle bir güvenilirlik seviyesine ulaşmıştır ki onun hakkında "Acaba? Olabilir mi?" gibi bir şüphenin -bırakınız dile getirilmesi- düşünülmesi durumunda bile, kendisi dışındaki tüm tarihî metinler zaten çöp olmuş sayılır. Kur'an hakkında şüpheli konuşan biri için Kur'an dışındaki tüm metinler, direkt asılsız kabul edilir.
Sayfa 89
(Kur'an hakkında) Yeryüzünde, böylesine çok ve erken döneme ait yazması olan başka bir metin daha yoktur. Böyle bir metnin tahrif edildiğini öne sürmek için iddialaşmak ya cehaletten ya da önyargıdan ileri gelir. Eğer bu kadar yazması olan bir metnin güvenilirliği tartışılacaksa yeryüzünde güvenilir tek bir metin dahi yoktur.
Sayfa 81
160 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.