Araya menfaatlerimiz girmeyince hadiseleri elbette başka türlü,daha realist bir gözle görmeye,hakikaten daha uygun şekilde anlamaya ve yorumlamaya başlarız.
Bu dünyada ne mutluluk vardır ne de mutsuzluk.Yalnız en büyük ümitsizliği tatmış kişi en büyük mutluluğu hisseder.Yaşamın güzelliğini anlamak için ölümü istemiş olmak gerekir.