BU EĞİTİM DEĞİL...
İnsana olmadığı bir kimliği yüklemeye çalışmak eğitim değildir.
Yıllarca süren çabalar bazen güzel sonuçlar verse de çoğu zaman herkes aynı yere ulaşamaz. Adil bir eğitim beklentisi içinde çocuklar, kendi içlerindeki yetenekleri ve umutları yeşertemeden büyüyor.
Nice fikir, nice hayal daha filizlenmeden susturuluyor; nice çocuk, kendisine biçilen kalıplara boyun eğmek zorunda kalıyor.
Oysa olması gereken, her bireyin kişiliğini ve yeteneklerini merkeze alan bir eğitim anlayışıdır. Çünkü gerçek eğitim, insanı başkasına benzetmek değil; kendi potansiyelini keşfetmesine ve geliştirmesine yardımcı olmaktır.
"Her çocuk aynı kalıba sığmak zorunda değildir. Eğitimin görevi kalıp üretmek değil, yeteneği keşfetmektir."
Olması dileğiyle...
Eylül Suat Ökmen