Şu cümleden sonra kitabı bıraktım: oğlundan kalan tek parmağı törenle gömen dersimli? annenin büyük suskunluğunu andım saygıyla???? Pardon? Ne saygısı. Yazar finito benim için
İnsanın Acısını İnsan AlırŞükrü Erbaş · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201814bin okunma
Spoiler içerir
7/10
·352 syf.··
2026 1. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 04 Ocak 2026 01:35
yılın ilk kitabı finito çok akıcıydı ikinci kısım özellikle gerilimi yüksekti heyecanla okudum. andyden şüphelenmiştim zaten tahmin ettiğim şeyler çıktı ama yine de çok sardı. Sonu da biraz komik geldi seriyi uzatmak için bir hikaye daha yazmış millie kadınların dostu serikatil oluverecek herhalde hdajdhahdh
HizmetçiFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 202311,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
7/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
Zaman zaman güldüren çıtır çerezlik tatlı bir kitap. Yazarın kadın olmasına rağmen erkek bakış açısını yansıtma biçimini beğendim. He, erkekler zaten sığ canlılar olduğu için çok zorlandığını düşünmüyorum. Tek günde finito. Tavsiyedir.
4 Enişte 1 CenazeDuygu Yazıcıoğlu · Küsurat · 2018270 okunma
Çanlar Kimin İçin Çalıyor ?
8/10
·496 syf.··
2025 7. kitabı
okumadan önce ne İspanya iç savaşı ne de kitabın konusu hakkında en ufak bir fikrimin bile olmadığı fakat okuduktan sonra iyi ki okumuşum dediğim ernest hemingway kitabıdır. bir insanın ömrü yaşı kadar değil karnında kelebekler uçuştuğu gün sayısı kadardır. Robert jordan ise onca sarsılmaz ideallerine karşın üç gün yaşayabilen bir kelebek gibiydi. sanırım kitap okumanın en güzel tarafı da bu. İspanya iç savaşı hakkında daha önce hiçbir şey duymamış olmama rağmen ben de cumhuriyet'i savunan, dağlarda yaşayan gerilla çetesiyle beraber aynı mağarada geceledim ve hepsinin hikayesini öğrendim. dahası İspanya iç savaşını ile ilgili daha fazla öğrenme ihtiyacı hissettim. spoiler geliyor dikkat!!! robert jordan : ah be oğlum. sen kalk Amerika'dan gel ve tam aşkı bulmuşken dağlarda öl. kafayı yersin. hiçbir ideal hayatının aşkını bulmuşken ölecek kadar değerli olmamalı. bir köprü patlatma uğrana ne güneşler batıyor. pedro: çetenin en akıllısı. zamanın gaddar çete üyesi şimdinin akıllı adamı. kıymet-i harbiyesi olmayan şeyler için adam öldürmenin ne kadar gereksiz olduğunu biliyor. dahası sen bir öldürürsen onların beş öldüreceğini de çok iyi biliyor. aynı zamanda kendi çete üyelerini öldürecek kadar da egoist... anselmo: dedem gel bir sarılayım sana. ne kadar istemese de adam öldürmek zorunda kalması ve bu konudaki dilemmalarını okumak çok keyifliydi. finito: kızgın boğaları öldüren ama boğa ölüsü görmeye dayanamayan başarılı matador. bu adam hakkında daha fazla bilgi edinmek isterdim. ilginç bir hikayesi vardı. kendisi sayesinde matadorların aldıkları boynuz darbelerinden dolayı iç kanamadan öldüklerini de öğrenmiş olduk. Rafael: başarılı bir çingene betimlemesiydi. çok laf az iş onu tanımlayacak bir cümle olurdu. Maria: umarım güzel bir hayatın olmuştur. mutluluğu zor
Çanlar Kimin İçin ÇalıyorErnest Hemingway · Bilgi Yayınevi · 202514,6bin okunma
İnsanı Tanıma Sanatı
8/10
·288 syf.··
2025 6. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2025 18:45
Sonunda finito .Elimde can çekişiyordu sonunda bitti .Dili biraz ağır gelse de özellikle son 150 sayfası falan daha akıcı geldi. Ama bu benim kendimi kitaba daha çok vermemle alakalı olabilir. Kitapta her karakter özelliğini, insan tiplemesini ayrı ayrı konu almış ve okurken kendinizi çevrenizi ailenizi sürekli sorguluyorsunuz. Neden çevrenizdeki kişilerin ya da kendinizin bu davranışları yaptığını anlıyorsunuz , yani hepsinin alt yapısını. Okumak isterseniz bence biraz daha zaman verin kendinize ilerde daha rahat anlarsınız diye düşünüyorum. Şayet benimde ilerde tekrar okumam gerekli bence . Ama çok hoştu , zaten Adler yani adam yapmış bize de okumak düşer .
İnsanı Tanıma SanatıAlfred Adler · Olimpos Yayınları · 20217,7bin okunma
8/10
·222 syf.··
2025 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2025 23:50
Evet yılın ilk kitabı finito . Son 60 sayfayı telefonun fenerini açıp zorlanarak okudum ortam ışık açmaya müsait hiç değildi ve ben bu kitabı bugün bitirmek zorundaydım. Bol betimlemeli ama ona rağmen çok akıcı bı kitaptı, sevinç, üzüntü tüm duyguları ardarda yaşadım okurken. Ah be Yusuf diyorum, başka da bir şey demiyorum. Birşey demiyorum ki spoiler olmasın okuyun işte kısaca çok güzeldi Kuyucaklı Yusuf Sabahattin Ali
Kuyucaklı YusufSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025210,9bin okunma