9/10
·503 syf.·
Beğendi
·
2022 8. kitabı
Detaylı Özet 1. Monteriggioni’de Sükûnet ve Yeni Başlangıç Rönesans kitabının sonunda Rodrigo Borgia ile Vatikan’da yaşanan olaylardan sonra Ezio Auditore, ailesiyle birlikte Monteriggioni’ye döner. Artık yaşadığı savaşlardan yorgun düşmüştür ve suikastçı kardeşliğini yeniden inşa etmeye odaklanır. Ancak huzur kısa sürer: Borgia ailesi hâlâ güçlüdür. Rodrigo’nun oğlu Cesare Borgia, babasının etkisiyle Roma’da büyük bir ordu toplamıştır. Roma’yı demir yumrukla yönetmeye başlar ve Ezio’nun dostlarına saldırır. --- 2. Monteriggioni Kuşatması Cesare Borgia’nın ordusu Monteriggioni’yi basar. Ezio’nun evi yıkılır, suikastçı karargâhı harap olur. Ezio’nun amcası Mario Auditore, saldırıda öldürülür. Ezio ağır yaralanmasına rağmen kurtulur ve intikam yemini eder: > “Borgia hanedanlığı, seninle birlikte yıkılacak Cesare.” Bu olay, Ezio’yu yeniden savaş yoluna iter. --- 3. Roma’ya Dönüş – Şehrin Kalbindeki Karanlık Ezio, Roma’ya gider. Şehir, Borgia’ların kontrolü altındadır; yoksulluk ve korku hüküm sürmektedir. Vatandaşlar ağır vergilerle ezilir. Ezio burada hem suikastçı kardeşliği yeniden örgütlemeye hem de Borgia etkisini kırmaya başlar. Roma’daki hedefleri: Tiber Nehri boyunca Borgia kulelerini yok etmek, Halkı özgürleştirmek,
Assassin's Creed - YoldaşlıkOliver Bowden · Epsilon Yayınları · 2014505 okunma
Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı
10/10
·975 syf.·
Beğendi
·
2025 8. kitabı
SPOİLER İÇERMEZ. Çok çok duygusalımm Kitabın olay örgüsünden çok iç Dünyasını ele alacağım bu seferki incelememde. Çok kez duygulandım ve çok kez de kahkaha attım. Harry artık büyüdü ve biz onunla birlikte çevresindeki insanları da tanıdık. Harry bağ kurdukça okuyucu da bağ kurdu. Hatta Harry'nin farketmediği durumları farkettik. Başta Harry'nin baba faktörü olarak gördüğü Sirius. Harry'nin ona olan güveni, yanındayken yuva gibi hissetmesi. Sirius'un ise Harry'i tüm dünyası olarak görmesi. En yakın arkadaşından kalan bi emanetten çok daha ötede. Kan bağı ile olan ailesinin onu dışlaması ile arkadaşlarını ailesi olarak görmüş Sirius için Harry bambaşka bi konumda. Sanki geçmişten, anılarından ufak bi hatıra. Tüm benliği ile koruduğu, sevdiği, ailesi olarak gördüğü ve ölümüyle canının yandığı, gördükçe en yakın arkadaşını hatırladığı, evlattı onun için. Belki daha fazlası. Biz Sirius'u 3. Kitapta tanıdık. Daha doğrusu Harry tanıdı. Ama aralarındaki ilişki 0'dan başlamadı. Başı çok öncesine dayanıyordu bu yüzden birbirlerini gördükleri andan beri birbirlerinine bağlıydılar. Harry için ve okuyucular için büyük bi değer Sirius Black. Sonrasında ise Lupin ve Tonks'u sıkça gördük. Maddi manevi her an oradalardı. Yoklarken bile verdikleri bi güven vardı. Aynı şekilde Moddy'de öyle. Weasley ailesine gelirsek. Kendileri en başından beri Harry için oradalardı. Öyle hemen değil, yavaş yavaş kurulan bi iletişim ve güven bağı. Yavaşça sevdik onları. Kitabı bitirmeye yakın farkettim aslında ne kadar çok sevmişiz ailenin üyelerini. İkizler yokken okul eksik kalırmış mesela. Her zaman güldürdüler. Varlıkları içimizi sımsıcak yaptı. Binalarının neden Gryffindor olduklarını kitapta tam anlamıyla gösterdiler bize. Ron öncesinde gösterimişti zaten ama ikizlerinkini bu kitapta daha
1000Kitap
Harry Potter ve Zümrüdüanka YoldaşlığıJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 202032,4bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi
Herkese Merhaba Bu yılda Hogwarts Cadıcılık ve Büyücülük Okulunun beşinci yılını bitirdik. Benim için uzun ve soluklu bir okuma oldu. Kitap 1114 sayfa, hâliyle sıkıldığım yerlerde oldu ama okuduğum her bölümdende keyif aldım. Yine geçmişin sırları, acıyan yara izi, zor sınavlar ve sürekli görülen kâbuslar. Harry Potter kitapları her ilerleyen serilerde biraz daha karanlıklaşıyor. Ve Voldemortla ilgili daha çok şey öğreniyoruz. J.K Rowling çok zekice yazmış kitabı, olaylar birbirleriyle öyle bağlantılı ki, çoğu şeyi satır aralarına gizlemiş. Bu büyülü dünyayı daha iyi yapan şeylerden bir tanesi de sihirden çok, arkadaşlığın ne kadar önemli olduğuna vurgu yapması. Harry ne kadarda zor duruma düştüysede, arkadaşları hiçbir zaman kendisini yalnız bırakmadı. Hep yanında oldular, iyi günde ve kötü günde. Kitap her ne kadarda sihirli bir dünyayı anlatsada, aslında o büyülerin arkasında hep ezoterizm konuları işlenmiş. Alın size bir örnek; (Sayfa 775 ) "Önemsiz incinmeler, minik insan kazaları," dedi Firenze, toynakları yosunlu yerde tok sesler çıkarırken. "Bunlar engin evren için karıncaların koşuşturması kadar önemsizdir ve gezegenlerin hareketlerinden etkilenmezler." Birde Umbridge'in uygulamaksızın verdiği Karanlık Sanatlara Karşı Savunma dersi yokmu, tam da olmaması gereken eğitim sistemine gönderme yapmış. Kitabı aç oku ve ezberle, başka bir şey yapma. Bundan önce, beşinci seriden sonraki Melez Prens'i okudum. Sanırım gecen yıl, ama bu benim için pekte seride takip edilmesi zor olan bir konu olmuyor. Çünkü o büyülü dünyaya alıştın mı, zaten konuya hakim oluyorsun. Eminim Harry Potter filmini izleyen birisi, kitabını okumamış olsa bile, herhangi bir kitap serisinden başlasa olaylara rahatlıkla hakim olabilir. Kitapla Kalın ve Sağlıcakla.
Edebiyat
Harry Potter ve Zümrüdüanka YoldaşlığıJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 201832,4bin okunma
Puan vermedi·272 syf.··
Beğendi
·
2023 13. kitabı
Herkese selam, direk konuya giriyorum, kitap çook güzeldi. Rowling'den okuduğum ikinci eserdi. İlk İckabog ile serüvenime başlamıştım. Ancak gerçekten kötü bir kitaptı. Bir çocuk kitabının içinde olmasını istemediğim ve saçma bulduğum konuları barındırıyordu. Ancak uzun bir aradan sonra, artık Harry Potter'a başlamam gerektiğini fark ettim. Önce filmini 500. kez izlemek üzere netflix'e koştum ancak kaldırıldığı için izleyemedim. Sonra neden kitabını almıyorum dedim ve böylelikle bu ünlü kurguya giriş maceramı başlatmış oldum. Kitaba başladığım gibi gülümsemeye başladım. Hali hazırda tanıdığım ve bayılarak, sıkılmadan yüzlerce kez izlediğim karakterleri okumak beni gerçekten çok mutlu etti. Kitap başından sonuna kadar akıcılığını ve temposunu hiç düşürmeden korudu. Gerçekten su gibi aktı, gitti. Açıkçası ilk kitabı okurken yaşadığım iki farklı şaşkınlığım var. Biri; yazarın anlatımı. Ben böyle kitabın biraz daha betimleyici ve daha ağır bir anlatıma sahip olacağını düşünüyordum. Ancak tam tersiydi. Çok net bir anlatımı sahipti. Bu beni şaşırttı açıkçası, bu kadar sade bir anlatıma sahip olacağını düşünmemiştim. Ancak istediğim detayları da bana verdi. İkinci şaşırdığım durum; kitap ve filmin uyumu. Şu zamana kadar filmi yapılmış kitaplardan hiçbirinin bu kadar uyumlu, eş değer gittiğini görmemiştim. Neredeyse her şeyin aynı olması beni çok şaşırttı ve mutlu etti. Bir de filmi yapanlara, emeği geçenlere karşı olan hayranlığım daha da arttı. Çünkü gerçekten üzerinden yıllar bile geçse unutulmayacak, tekrar tekrar izlenebilecek ve her izlendiğinde de aynı etkiyi yaratabilecek bir kurgu. Karakterlere geleyim; yani diyecek bir sözüm var mı? Yok! Hepsi çok tatlıydı. Özellikle benim favorilerim; Hagrid, Fred ve George, bir de Firenze oldu. Şey Kentaur'lara karşı bir zaafım var
Fantastik
Harry Potter ve Felsefe TaşıJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 202064,9bin okunma
Puan vermedi·144 syf.··
2022 216. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 29 Haziran 2022 15:53
"Yarım yamalak anlamak, çoğu zaman cehaletten daha tehlikelidir." Galiba Hagrid'in(Hogwarts'taki Sihirli Yaratıkların Bakımı için öğretmen) problemi buydu. Çünkü yaratıkların yanlış anlaşıldığını söyleyip sürekli kazara onların hışmına uğrayan oydu. Bakıldığı zaman doğru anlaşıldığında gayet faydalı olabiliyorlar hatta bu konuda, Büyüzooloji alanında aranan bir isim olabiliyorsun. Bknz: Newt Scamander. Yani Hagrid'i tabii ki seviyoruz ama maalesef bu konuda yanlış anlayan o. Bildiğim kadarıyla seride şöyle temasları olmuştu: 1-Fluffy(Üç başlı köpek, felsefe taşını korkuma görevinde yer aldı.) 2-Norbert(Ejderha, Hagrid'e bir yabancı tarafından verildi,sonradan Norberta olduğu anlaşıldı.) 3-Aragog(Acromantula, Yasak Orman'da yaşıyordu. Hagrid'e saldırmasa da başkalarına karşı hiç nazik değildi.) 4-Şahgaga(Hipogrif, idam firarından sonra adı solgunkanat olarak değiştirildi.) 5-Fang(Köpek, Hagrid'in can dostu köpeği) 6-Grawp(Dev, Ona yaratık demek doğru mu bilmiyorum çünkü aynı zamanda Hagrid'in kardeşi.) 7-Testraller(Onları sadece ölümü görenler görüyor ve Hagrid onları derse getirmeyi son derece normal görmüştü. İngiltere'de testralleri ehilleştirmiş tek kişi Hagrid'dir.) Tabii seride bunlar dışında farklı türde bir çok yaratık vardı. Yine benim hatırladığım : 1-Fawkes(Dumbledore'un Anka Kuşu) 2-Nagini(Voldemort'un yılanı) 3-Basilisk(Sırlar Odasındaki yılan) 4-Evcinleri(Dobby, Kreacher, Winky,Hokey,Hogwarts ev cinleri) 5-At Adamlar(Firenze, Bane) 6-Kurt adamlar(Lupin ve Greyback) 7-Unicorn(tek boynuzlu at) 8-Hedwig(Harry'nin Baykuşu) 9-Scabbers(Fare, Animagus,Peter Pettigrew) 10-Crookshanks(Hermione'nin kedisi) 11-Trevor(Neville'in kurbağası) 12-Pigwidgeon(Sirius'un Scabbers karşılığında Ron'a hediye ettiği baykuş) 13-Gringotts'tan kaçırdıkları ejderha 14-Deniz
Edebiyat
Fantastic BeastsJ. K. Rowling · Bloomsbury · 20183,335 okunma
9/10
·479 syf.··
Beğendi
·
2022 14. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 27 Mart 2022 18:05
Çok geç okuduğum bir serinin ilk kitabı.Kitabını daha önce almıştım ama bekletme huyum vardı bu sene bunu biraz aştığım için bu yıl okumak istedim.Oyunu çok severim hem hikayesini hem geçtiği dönemi İtalya Floransa çok güzeldir.Yeniden oynamak istediğim favori oyunlarımdan biridir.Oyun sersinin bazılarını da oynadım onları da seviyorum ama Ezio'nun yeri ben de ayrı ilk onunla başladığım için.Aslında ilk oyun Altair'in hikayesini anlatır ama asıl hikaye ikinci oyunla başladığı için adını onunla duyurmuştur.Sanırım o sebeple kitap serinde de ilk kitap Ezio'nun hikayesi oldu. Kitap oyuna göre biraz pasif kalmış kabul ediyorum özellikle mekan tasvirleri daha çok daha detaylı olabilirdi.Çünkü oyunda hikaye harici mekanlara hayran olmamak elde değil.Ama bunlar dışında asıl hikayeye bağlı kalmışlar o iyi olmuş.Oyunun başlangıcı uzun zaman oldu ama hatırladığım kadarıyla bir kaç araştırmacı kalıntıları buluyorlardı geçmişi araştırıyorlardı geçmiş hikaye harici arada bir geleceğe dönüp bazı şeyler yapıyorduk ama bunda direk geçmişi okuyoruz. Oyunda çok hoşuma giden bir şey vardı Leonardo Da Vinci ile dost olmamız çok güzel bir ayrıntı değil mi harika ya kitapta da öyleydi.Çatılarda koşmak saman yığınlarına atlamak kuş bakışı bakarak haritayı güncellemek sessizce düşmanları öldürmek.Kıyafetler de çok iyi. Kitapta yer yer italyanca kelimeler geçiyor çok güzel ama kelimenin anlamı nerede dersiniz en arkada sözlük gibi en arkaya koymuşlar o kadar gereksiz olmuş ki sayfaların altına koysaydın bir de dipnot olarak ne olacak.Bazılarına aşinaydım okudukça da oluyor ama sayfa altında olsa daha iyi olurdu. Şuan bilgisayarımın biraz sorunları var kaldırır aslında ama riske girmemek adına yüklemiyorum ama mutlaka bir gün tekrar oynayacağım oyunu bu kitap üzerine her şey daha anlamlı
Assassin's Creed - RönesansOliver Bowden · Epsilon Yayınları · 2014848 okunma