İnsan, ilk olarak kendi enfüsî âlemini tetkik etmeyi düstur edinirse, kendini nefsine yenik düşmekten kurtarabilir.
Öte taraftan, nazarını ilk olarak başka insanlara ya da başka şeylere çevirmeyi alışkanlık hâline getirirse, meselelerin gerçek mahiyetini hiçbir zaman kavrayamaması muhtemeldir.
Herkes, er ya da geç kendine şu soruyu sormaya mecburdur:
"Benim bu dünyada var olmamın sebebi nedir? Şeytan, insanlığın mezarını kazmakta. Peki o hâlde şehitlerin gösterdiği gayretlerin insanlığa nasıl bir faydası olabilir?"