Kitabı bitirdiğiniz zaman hayatı sorgulatan, düşündüren eserlerden. Okuduktan sonra aynı kişi kalmak çok zor. Aldığı ödülü sonuna kadar hak ediyor. Herkese tavsiye ederim...<3
"Şimdiye kadar bana bu derece yakın olan bir insana tesadüf etmediğim için, bence bütün meselelerin üstünde onu muhafaza etmek arzusu vardı. Bütün isteklerimin en son gayesi belki de ona tamamen, hiç noksansız, bütün maddi ve manevi varlığıyla sahip olmaktı, fakat elde edebildiğimi çekiniyor, seyretmekte olduğu ve yakalamak istediği harikulade güzel bir kuşu küçük bir hareketiyle kaçıracağından korkan bir insan gibi atıl kalıyordum.". Son 70 sayfasında neredeyse her defasında ağladığım eser. Ruhun tamamlanmasını bu kadar güzel tasvir edilmesi, acının ve sevginin aynı yerde olduğu bir kitap. Sabahattin Ali'nin farkını tekrar tekrar anlayabiliyorsunuz. Noksan bir noktası olmayan nadide eserlerden. Okumayanların kesinlikle okumasını tavsiye ederim.
"Gözlerini mucizelerle doldur, hayatı on saniye sonra ölecekmişsin gibi yaşa, "dedi. Dünyayı gör. Fabrikalarda üretilen veya bedeli ödenen herhangi bir rüyadan daha fantastiktir o. Garanti isteme, güvenlik isteme...öyle bir hayvan hiç olmadı. Olsaydı bile her gün, bütün gün bir ağaçtan baş aşağı sarkan, hayatını uyuyarak geçiren büyük tembel hayvanla akraba olurdu. Bunun canı cehenneme... ağacı sars ve o büyük tembel hayvanı kıçının üstüne düşür, " dedi.". Kitabın hikayesi, duygusu adeta mest edici. Sesli önsöz kısmı tüm kitabın değerini binlerce üstün katına çıkarıyor. Okumayan çok şey kaybedecektir...
"Eğitilmiş birine bir soru soracak olsan daha sen ağzını bile kapamadan yanıtını yapıştırıverir suratına. Kafası mermiyle doludur hep, atışa hazırdır."
Çocuk masumluğunu, hayal gücünü ve düşünme yetisini muhteşem şekilde anlayabileceğiniz bir eser... Her cümlesinde kitaba sarılmak istediğim bir kitaptı.