Hayat denen bir şey vardı. Paralı parasız insanlar yaşıyorlardı. Kızıyorlar, gülüyorlar, ağlıyorlar, alakadar oluyorlar, seviyorlar, ıstırap çekiyorlar, fakat yaşıyorlardı. Kendisi niçin yaşamayacaktı? Hele bütün etrafın haset ettiği imkanlar elinde iken..
Halk aç, üşüyor. Sefalet halkı cinsiyetine göre suça ya da kötülüpe itiyor. Zindanın oğullarını, genelevin kızlarını aldığı halka acıyın! Fazlasıyla kürek mahkumunuz, fazlasıyla fahişeniz var.
Bu iki yara neyi gösteriyor?
Toplumun yapısı kangrene dönüşmüş.
Ensesti, zinayı, ana baba katlini, çocuk öldürmeyi ve zehirlemeyi modern dramın icar ettiğini ilan etmek ve bununla da Phaidra’dan, İokaste’den, Oidupus’tan, Medeia’dan, Rodogune’den bihaber olduğunu kanıtlamak faydalıdır.