Evlerin musluklarından bu değerli sıvının bir damlasının bile akmayacağı doktorun karısının aklına gelmemişti, işte uygarlığın kusuru bu, evimizin musluğundan akan suyun rahatlığına alışıyor ve bunun olabilmesi için dağıtım vanalarını açıp kapatan birilerine, elektrik enerjisiyle çalışan barajlara, suyun debisini ve rezervini düzenleyen bilgisayarlara ihtiyaç duyulduğunu ve bütün bunlar için gören gözler bulunması gerektiğini unutuyoruz.
Bazı körlerin sadece gözleri kör değildi, zihinleri de kördü, yoksa dolambaçlı bir akıl yürütmeyle, yağmur yağdı diye bekledikleri yemeğin gelmeyeceğine inanmaları başka nasıl açıklanabilir?