"Düş kırıklıkları sizi yıldırmamalı."
Kafka / Şato
• Daha önce hiç bu kadar zorlanarak bir kitap okumadım.
Konusu itibariyle olsun Kafka ' nın kendine has üslubu olsun hiçbir şekilde akıcı gelmedi. Öyle ki bazı sayfaları dönüp dönüp tekrar okudum tabii bunda benim mental bulanıklığımın da etkisi yok değil. Kitap hem konu hemde dil bakımından çok ağır muhakkak sakin bir zihinle okunmalı. Kitap içeriği hakkında biraz bahsedecek olursak ;
İnsan ilişkileri yanı sıra bürokrasinin insan yaşamını nasıl etkilediğini çok iyi yansıtıyor. Toplum yapısının insanlar üzerindeki etkisini gösterdiği , toplumun dışladığı insanlarla yakın ilişkiler kuran ya da toplumun hoş görmediği kendi içlerinde nahoş buldukları insanların ötekileştirilmesinin aslında ne kadar yanlış olduğunu anlatıyor lâkin direk cümlelerle değil de bilinç altına bir aşk hikayesi ile anlatılıyor.
Büyük bir eleştiri kitabı.
Farkında bile olmadan günlük yaşamımızda boyun eğdiğimiz şeyleri bize göstererek bir bakıma da utandırmıyor değil.
Devlet memuru olup, idarecilerin yanlış tutumu haksızlıkları ve ya baskıları karşısında çaresizce bazı şeylere evet dediğimizi de apaçık hissettiriyor.
Bize kattığı en büyük anlam ise ulaşmak istediğiniz yere giden yolda asla pes etmemeyi, ve bu yolda ilerlerken olumsuzluklar karşısında kişiliğimizden ödün vermemeyi öğütlüyor...
Keyifli okumalar :)