istiridye komşusuna dedi ki: "içimde büyük bir acı duyuyorum; ağır ve yuvarlak. yüreğimi daraltıyor."
öbür istiridye kurumlu bir şekilde cevap verdi: "şükürler olsun göğe ve denize! içimde hiçbir acı hissetmiyorum. sağlığım yerinde, kalbimden kabuğuma kadar çok iyiyim."
o sırada, bir yengeç geçti oradan, iki istiridyenin konuştuklarını duydu ve çok iyi olduğunu söyleyen istiridyeye şöyle dedi: "gerçekten de sağlığın mükemmel. ama komşunun yaşadığı acı, olağanüstü güzellikte bir inciden kaynaklanıyor."