Eşitliğe gelince, bu sözcükten güç ve zenginlik derecelerinin herkes için kesinlikle aynı olması değil, bu gücün hiçbir zorbalığa kaçmaması ve ancak mevki ve yasalar gerektirdikçe kullanılması, varlık bakımından da hiçbir yurttaşın ne başkasını satın alacak kadar zengin, ne de kendini satmak^^ zorunda kalacak kadar yoksul olmaması gerektiği anlaşılmalıdır.
^^ Devleti sağlamlaştırmak mı istiyorsunuz, iki ucu elden geldiğince birbirine yaklaştırın. Ne çok varlıkların bulunmasına göz yumun, ne de çok yoksulların. Birinden zorbalığı kışkırtanlar, öbüründen de zorbalar çıkar.