İnsanı tanımak
İlk kitabını okuyup sonra filmini izlesem de Gurur ve Önyargıda tam tersini yaptım.Ve kitabın filme çok iyi uyarlanmış olduğunu gördüm.Dönemin şartlarınına göre kızların en büyük başarıları güzel olmalarının yanında aynı zamanda zengin biri ile yapılmış iyi bir evlilik olarak görülen İngiltere de Bennet ailesi için de elbette durum farksız değildi.Mrs. Bennet özellikle jane Bennet in güzelliği ile övünüp mutlaka başarılı bir evlilik yapacağını kaçınılmaz görsede diğer kızlari için de aynı hislerle soylu kişilerin davet ve balolarında her türlü fırsatı değerlendirmekten geri kalmazdı.Yine de bu konuda daha ilgisiz kaldığı bir kızı vardı. Elizzabet Bennet, o diğer kız kardeşlerin içinde en fazla Jane ile anlaşsa da yine de babasının onda gördüğü ve kızına kimseyi layık göremeyeceği bir farklılığa sahipti.Çok canlı, rahat, gülmeyi seven bir insandı.İnsanları severdi ama yine de şüpheciydi.İnsanların görüşlerinden ve davranışlarından tahminlerde bulunurdu.Yine bir gün yaşadıklari bölgeye oldukça soylu, zengin ve yakışıklı bir gencin geldiğini duyup aynı zamanda vermiş olduğu daveti fırsat bilerek mrs. Bennet kızlarını gence tanıttı.O içlerinden Jane ile ilgilendi ama arkadaşı olan Darcy bu ilgiye rağmen kızın ailesini hareketlerinden dolayı yakışıksız buldu ve hiç ilgilenmedi. Etrafında oldukça üstten bakan, gururlu, kendini beğenmiş birisi olarak adlandırıldı. Tabiki bunu fark eden ilk kişi Elizzabet oldu ve onun bu burnu havada hallerini çok rahatsiz edici buldu. Aynı şekilde Darcy de Elizabbetin sıradan bir güzelliğe sahip olduğunu düşündü.Birbirleri ile başlarda ilgilenmeseler de sonunda araların da kitaptaki şu cümle ile "şiirin aşkı öldürme yeteneğini ilk kim keşfetti acaba?" gibi bir konuşma ile aslında ilgileleri başladı.Kitap boyunca bir çok