Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

gbb bahar

gbb bahar
@gbbbahar
Rahmet merhamet incelik lazım ruhumuza Kitaplarımı artık cizmeden okuyorum, zira burası not defterimiz artik:)
Ey Ademoğlu bana ibadet etmek için tüm gayretini harca ki kalbine zenginlik doldurayım böyle yapmazsan kalbini meşguliyetlerle doldurur ihtiyaç kapını kapatırım " Kudsi Hadis Tirmizi, Ibn Hanbel
Reklam
Ah o eskiler
Eskilerin “yâr” dediğine şimdiler “manita” diyor. Eskilerin “nâz” dediğine şimdiler “trip” diyor. Eskilerin “sevda” dediğine şimdikiler “ilişki” diyor. Eskiler bakmaya kıyamazken şimdikiler canına kıyıyor. Farsçada “dil” “gönül” demek ve bozulan sadece lisan değil dilimiz oldu
26. Kâfirler dediler ki: “Kur’ân’ı dinlemeyin ve o okunurken (anlaşılmasın diye) sesler çıkarın. Umulur ki siz galip gelirsiniz.” Fussilet suresi Kur’ân okunurken lağv etmek/sesler çıkarmak, müşriklerin ortak özelliklerindendir. Vahye karşı çıkarılan bu gürültüler, zamana ve mekâna göre farklılık gösterse de amaç değişmemektedir: İnsanların vahyi anlamasına ve onunla hayat bulmasına engel olmak. Bu, bazen Kur’ân okuyan davetçiye saldırıp, onun sesini kısmaya çalışarak (41/Fussilet, 26; 72/Cin, 19), bazen Kur’ân’a iftira ederek (8/Enfâl, 31; 16/Nahl, 103), bazen efsane ve masallar okuyup toplumu Kur’ân’dan alıkoyarak (31/Lokmân, 6), bazen sihir gibi göz boyayan vesilelerle insanları oyalayarak yapılmaktadır (7/A’râf, 113-116). Günümüzde müzik, göz boyayan dijital ekranlar, dinden kopuk sanat, Kur’ân’ın anlaşılmaz olduğunu söyleyen gelenek, onu modern çağın tasdikçisi kabul eden akımlar, vahye davet eden müminlerin sesini kısmaya çalışan rejimler, Kur’ân anlaşılmasın diye koparılan gürültü örnekleridir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
25. Onlara bizim katımızdan hakkı getirdiği zaman dediler ki: “Onunla beraber iman edenlerin erkek çocuklarını öldürün, kadınlarını ise sağ bırakın.” Kâfirlerin hilesi mutlaka boşa çıkacaktır." Mümin suresi Firavun, “erkek çocukların öldürülmesi, kız çocukların sağ bırakılması” emrini iki defa vermiştir. İlki, Musa (as) doğmadan önce; ikincisi ise Musa’nın (as) risaletle görevlendirilip, Firavun’u Allah’a davet etmesinden hemen sonradır. İki emir arasında dikkat çekici bir fark vardır. İlk emir, İsrailoğullarının sayısını azaltmak ve siyasi bir güç hâline gelmelerini engellemek içindir. İkinci emir ise, ayette belirtildiği gibi bir hile ve tuzaktan ibarettir. Musa’ya (as) inanacak olanları korkutmak ve toplumun başına gelen eziyet, işkence ve musibetlerin Musa (as) sebebiyle olduğunu düşündürtmek içindir. Böylece, insanlar Musa’nın (as) tehlikeli olduğunu düşünecek, ondan ve siyasi otorite için tehlike arz eden davetinden uzak duracaklardır. Alıntı
Gece onlar için Allahin varlığına bir delildir. Gündüzü ondan çekip alırız da karanlıkta kalıverirler. Yasin 37 Karanlığın asıl, nurun sonradan olduğuna bir işaret var. Güneş batınca aydınlık gidiverince karanlığın kendisi kalıyor. Peygamber Ebu Zere şöyle demiştir Ya Eba Zer biliyor musun güneş nereye gidiyor. Allah ve Resulü daha iyi bilir. O arşın altında secde edinceye kadar gider 1. görüş karar kilacagi yer arzdan sonra gelen arşın altıdır. 2. görüş müstekar dan maksat güneşin son bulacagi kıyamet günü güneş kendi etrafında döner, önceden sabit olduğu düşünülüyordu.
Reklam
Onlardan gücünün yettiğini sesinle oynat, atlıların ve piyadelerinle onların üzerlerine yürü. Onların mallarına ve evlatlarına ortak ol. Onlara vaadlerde bulun.” Hâlbuki şeytan onlara bir aldanıştan başka bir şey vaadetmez." İsra 64 İbn Abbas" Allaha masiyete çağıran her davetçi onun sesidir" Mücahid" Şarkı, çalgı aletleri, oyunlar onun sesidir" der
Ölümle aramızda bir engel yok
Aziz Mahmud Hüdayi Hazretleri bir gün talebeleriyle beraber sandala binmiş boğazın bir yakasından diğerine geçiyorlarmis. o sırada talebelerden biri Efendim demiş şu anda ölümle aramızda şu görmüş olduğunuz tahta kayıktan başka bir şey yok değil mi? Aziz Mahmud Hüdayi Hazretleri talebesine gülümsemiş ve şöyle demiş: Karada o da yok evladım,karada o da yok..." Yani ölümle aramızda bir engel yok. Eskilerin dediği gibi insanı ölümden ancak eceli korur
Sayfa 72
Nefsi ve hissi işlerin sonu hüsrandır"
Hayati İnanç
Hayati İnanç
Bu ayeti kerimeden hareketle, ibret vesilesi olacak bir diğer husus da müminler havadaki dağınık bulutlar gibi durmayıp da iman rüzgarıyla bir araya gelip yoğunlaşırsa o zaman bir yağış ve yeniden diriliş olacaktır
Sayfa 156 - Araf 57 açıklamasından
"Onlar dünyaya meylettiler ve onun, ateşin üstünde bir tavan gibi olduğunu düşünmediler" Fahreddin Razi
Sayfa 155 - Araf 51.ayet açıklamasından
Reklam
Enam suresi, Fatiha suresinde yer alan alemlerin Rabbi ifadesinin geniş bir şekilde açıklaması mahiyetindedir. Surenin asıl konusu yaratıcının ispatı ve tevhidin delillerini ortaya koymaktır. Yani bir anlamda tevhidin bütün delillerinin bu surede yer aldığını söylemek mümkündür. Yüce Allahın peygamberine verdiği ilk görev tevhid meselesidir. Peygamberimiz de çağrı görevine, insanlara Allahtan başka hiçbir ilah Onun yerine egemen bir varlık olmadığını ve Ondan başka hiçbir şeye tapmamalarini bildirerek başlamış, bu şekilde devam etmiştir
Sayfa 127
Hz Ebubekir bir hutbesinde bu konu ile ilgili olarak " Siz bu ayeti okuyor fakat yanlış tevil ediyorsunuz. Yani iyiliği emredip kötülüğü önleme görevini yapmadan herkes yalnız kendisinden sorumlu anlamı veriyorsunuz. Ben Allah Rasulunun şöyle dedigini işittim. ' İnsanlar kötülüğü görüp de onu önlemeye çalışmaz göz yumarlarsa Allah onlara azabı yaygınlaştırır yaygın bir azap gönderir" buyurmuştur
Sayfa 124 - Maide 105
Ayeti kerimede yüce Allah Ehli kitabin son vahye uymasini şart kosmustur. Aynı zamanda indirdiklerine uygun yasayanlari refah ve mutluluğa erdirme vaadinde bulunmuştur. Bunun aksine Allahin emirlerini arkaya atanlarda hırs, cikarcilik ve sömürü zihniyeti hakim olmuş; böylece insan insanın düşmanı olmuş, huzurun yerini zulüm, kavga ve savaşlar almıştır
Sayfa 118 - Maide 66 açıklaması
Buhtunnasr olayında (m.ö 586) beni israil alimleri öldürülmüş Mescidi Aksa tahrip edilmiş tek nüsha olan Tevrat yakılmış ve kimse onu ezberlememisti. Yıllar sonra bu esaretten kurtulduktan sonra Tevrat'ın hatırlarda kalanlarıni toplayıp hevalarina uygun bir Tevrat ortaya çıkardılar
Sayfa 108 - Maide 13 açıklamasında
Rasulullah sav güneşin dogmasından ve batmasından önce namaz kılan kimse asla cehennem ateşine girmeyecektir. Yani sabah ve ikindi namazını kılan bir kimse cehennem ateşi görmeyecektir buyurduğunu işittim Müslim
Sayfa 69 - 2.cilt Bakara suresi 238. ayet
8,9bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.