Gel, gel, gel - ey büyük öğlelerimin ortağı...
Puan vermedi
Sosyolojik bir tespitin sonucu "Böyle Buyurdu Zerdüşt", insana bir reçete sunmaz; aksine onun elindeki tüm hazır reçeteleri (din, ideoloji, toplumsal normlar) alıp (çünkü onlar tüketilmiştir!) onu kendi hayatının sorumluluğunu tek başına üstlenmeye zorlar. Sürüden ayrılmanın, acıyı kucaklamanın ve hayatı sansürsüzce sevmenin kitabıdır...
Böyle Buyurdu ZerdüştFriedrich Nietzsche · Akvaryum Yayınevi · 201347,7bin okunma
OKUDUĞUM "EN MANYAK KİTAPLARDAN"
10/10
·188 syf.··
2025 12. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2025 00:00
Dostoyevski okumak genellikle insanın ruhuna atılmış ağır bir yumruk gibidir; ancak Öteki kitabını okumak, doğrudan yazarın sizi bir sandalyeye bağlayıp beyninizin içine mikser sokmasıyla eşdeğerdir. Çoğu okurun kitabı yarım bırakmasının, "Bu ne anlatıyor dayı ya?" diyerek rafa fırlatmasının veya acımasızca eleştirmesinin altında yatan temel sebep, kitabın sadece şizofreniyi anlatmaması, okura şizofreniyi bizzat yaşatmasıdır. Kitabın en büyük edebi tuzağı anlatıcı tercihinde gizli. Dostoyevski bize hikayeyi üçüncü tekil şahıs ("o" diliyle) anlatıyormuş gibi yapar. Klasik bir Tanrısal anlatıcı bekleriz; olaylara dışarıdan, objektif bakan bir göz... Ancak sayfalar ilerledikçe fark ederiz ki, o dışarıdaki kamera aslında doğrudan Yakov Petroviç Golyadkin’in o paranoyak, hastalıklı beyninin içine yerleştirilmiştir. Yani kameraman (Dostoyevski) bizi bilinçli olarak taklaya getirir. Olayları Golyadkin'in çarpık algı filtresinden okuruz. Bu yüzden kimin gerçek, kimin halüsinasyon, kimin gerçekten kötü niyetli, kimin sadece işinde gücünde olduğunu asla bilemeyiz. Bu klostrofobik anlatım tarzı, okumayı bir edebi zevkten çok bir sabır testine dönüştürür. Kitabın yoruculuğu bir hata değil, Dostoyevski'nin okura attığı kasıtlı bir hasardır: Eğer Golyadkin’in zihninde beş dakika geçirmek sana zor geliyorsa, onun bu zihinle bir ömür nasıl yaşadığını düşün. Golyadkin karakterinin konuşmaları, başlı başına bir klinik vaka analizidir. Karşısındakiyle iletişim kurmaya çalışırken girdiği o anlamsız kibarlık krizleri, lafı ağzında gevelemesi, bir türlü sadede gelememesi ve ezikliği... Okurken insana fiziksel bir rahatsızlık verir. "Sadede Gel Golyadkin!" Onun diyaloglarını okurken hissettiğiniz o "ikinci el utanç" (cringe) hissi muazzamdır. Golyadkin bir şey söylemek ister, söyleyemez,
ÖtekiFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202530,5bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
7/10
·400 syf.··
2026 57. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 07:21
Asla ortam yok ya günlerce kitap okumayıp, bi anda kitap bitirebiliyorum. İnanılmaz uykum var ve kitap beni yordu ama bi kaç bir şey demek istiyorum. Serinin ilk iki kitabı asla ilgimi çekmiyor Öteki Gelini okuyacaktım ama bu kitabı yarısındayken vazgeçtim bile. Hoşuma gitmeyecek bir konuydu. Zaten Zorunlu Bağlılık üçünü kitap olduğu için diğer kitaplardan da spoi yiyorsunuz. Neyse gel gelelim kitabımıza. Çocukluklarından beri nişanlı olan başrol karakterlerimizin evlenmesine 6 ay kala ile başlıyor kitap. Ben Faye'yi sevdim genel olarak bazı konularda ne kadar sinir olsam da. Dion da aynı şekilde. Aralarındaki ilişki güzeldi ve duygusal olarak yavaş ilerledi ki ben slow burn severim. Onların ilişkisinde de hoşuma gitmeyen şeyler oldu elbet ama tek tek yazmaya üşeniyorum. Bu Babaannenin acilen torunlarını salması lazım bu arada aşırı can sıkıcı yani. Tüm çocukları kendi seçtiği kişilerle evlendirmeye çalışıyor. Ay birde Faye'nin mide bulandırıcı ucube bir babası vardı ki, elimde olsa bir kaşık suda boğazlardım. Neyse ki layığını buldu. İlk iki kitabı okumama konusunda eminim ama sonrakilere bakabilirim. Dördüncü değil ama beş ve altıncı kitabı merak ediyorum. O kardeşler ilgimi çekti gibi. Kitap genel olarak güzeldi. Zoraki/Anlaşmalı evlilik temasını seviyorsansanız kitap hoşunuza gidebilir.
Zorunlu BağlılıkCatharina Maura · Olimpos Yayınları · 202597 okunma
5/10
·311 syf.··
2026 21. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 02:05
Hayatımda hiçbir bir kitabı bu kadar zorlanarak okuduğumu hatırlamıyorum. Bitsin diye dua edecek hale geldim ahahah. Batı özentisi Bihruz bey, hayalperest, zengin, züppe bir adam. Fransızca'ya hayranlığı beni mahfetti. Bir Türkçe bir Fransızca cümle kullanması delirtti beni. Sinir oldum adama. Soylu bir aileden geldiğini düşündüğü Periveş'e gönlünü kaptırıp perişan hale geliyor ve hayal dünyasında Periveşi kraliçe gibi görüyor. Gel gelelim Periveş hanıma.. kendisi ne kraliçe ne de soylu bir ailenin evladı. Bir hayat kadını. Canım Bihruzcuğumuz bilmiyor tabi bunu mektuplar gönderiyor, hayaller kuruyor, yüceltiyor sevdiğini. En sonunda öğreniyor tabi, sonuçta doğrular saklanmayı sevmez. Bizimki büyük bir hayal kırıklığıyla baş başa kalıyor. Hayalleri duvara tosluyor. Her neyse hikaye bu şekilde. Beğenen çok kişi var sanırım ama bir türlü sevemedim.
Araba SevdasıRecaizade Mahmut Ekrem · İletişim Yayıncılık · 201431bin okunma
Puan vermedi·211 syf.··
2026 24. kitabı
*Yay Burcu Kadını* 22 Kasım - 21 Aralık Ateş grubu + Jüpiter yönetiyor. Yani özgür ruhlu, maceracı, felsefik. Sınır tanımaz. *Karakter özellikleri:* - *Özgür ve maceracı*: Kafa kafese sığmaz. Yeni yerler görmek, yeni insanlar tanımak, yeni fikirler öğrenmek ister. "Dur" demek ona işkence. - *Dürüst ve dobradır*: Filtre yok. Aklından ne geçiyorsa ağzından o çıkar. Kırmayı amaçlamaz ama lafı dolandırmaz da. - *İyimser ve enerjik*: Bardağı hep dolu tarafından görür. Etrafına pozitif enerji saçar. Umutsuzluk ona göre değil. - *Bilgiye aç*: Felsefe, seyahat, farklı kültürler, astroloji... Öğrenmeye doymaz. Zeki ve meraklıdır. - *Bağımsızdır*: İlişkide de, hayatta da "seninle olmak istiyorum çünkü ihtiyacım var" demez. "Seninle olmak istiyorum çünkü keyifli" der. *Aşkta nasıl?* Flörtöz ve eğlenceli. Monotonluktan kaçar. Yanında gülen, seyahat eden, özgürlük alanına saygı duyan biri ister. Kıskançlık yapmaz, boğulmayı sevmez. "Gel birlikte dünyayı gezelim" diyen erkeğe bayılır. *Zayıf noktası ne?* Sabırsızlık + sözünde durmama. Çok heyecanlanıp söz verir ama sonra sıkılabilir. Takıntı yapmaz, çabuk unutur. Bazen düşünmeden konuştuğu için insanları kırabilir. Koç ateşle başlatır, Aslan ateşle parlar, Yay ise ateşle dünyayı dolaşır Sen Yay mısın, yoksa Yay bir kadını mı çözmeye çalışıyorsun?
Kırmızı Saçlı KadınOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202462,3bin okunma
Puan vermedi·136 syf.··
2026 25. kitabı
*Yay Burcu Kadını* 22 Kasım - 21 Aralık Ateş grubu + Jüpiter yönetiyor. Yani özgür ruhlu, maceracı, felsefik. Sınır tanımaz. *Karakter özellikleri:* - *Özgür ve maceracı*: Kafa kafese sığmaz. Yeni yerler görmek, yeni insanlar tanımak, yeni fikirler öğrenmek ister. "Dur" demek ona işkence. - *Dürüst ve dobradır*: Filtre yok. Aklından ne geçiyorsa ağzından o çıkar. Kırmayı amaçlamaz ama lafı dolandırmaz da. - *İyimser ve enerjik*: Bardağı hep dolu tarafından görür. Etrafına pozitif enerji saçar. Umutsuzluk ona göre değil. - *Bilgiye aç*: Felsefe, seyahat, farklı kültürler, astroloji... Öğrenmeye doymaz. Zeki ve meraklıdır. - *Bağımsızdır*: İlişkide de, hayatta da "seninle olmak istiyorum çünkü ihtiyacım var" demez. "Seninle olmak istiyorum çünkü keyifli" der. *Aşkta nasıl?* Flörtöz ve eğlenceli. Monotonluktan kaçar. Yanında gülen, seyahat eden, özgürlük alanına saygı duyan biri ister. Kıskançlık yapmaz, boğulmayı sevmez. "Gel birlikte dünyayı gezelim" diyen erkeğe bayılır. *Zayıf noktası ne?* Sabırsızlık + sözünde durmama. Çok heyecanlanıp söz verir ama sonra sıkılabilir. Takıntı yapmaz, çabuk unutur. Bazen düşünmeden konuştuğu için insanları kırabilir. Koç ateşle başlatır, Aslan ateşle parlar, Yay ise ateşle dünyayı dolaşır Sen Yay mısın, yoksa Yay bir kadını mı çözmeye çalışıyorsun?
Zor SevdalarItalo Calvino · Can Yayınları · 1996869 okunma