Dine gereksizdir, lüzumsuzdur diyenlere; “Peki, siz insanlığa ne getirdiniz?” diye sormak lâzım. Din adına dünyaya ahlâk, fazilet, iyilik ve güzellik getiren kutsal kitaplar var; dinî tecrübemiz var. Peki, dine karşı çıkan inkârcılar insanlığa hangi güzel şeyi armağan etmişler? Söylesinler bakayım!.. Ne getirmişler dünyaya? Huzur mu, barış mı, kardeşlik mi, sevgi mi, refah mı? Ne getirmişler?
Dini inkâr edenler, Allah'ı inkâr edenler bırakınız başkasına bir iyilik yapmayı, kendilerine bile getire getire cinnet ve felâket getirmişlerdir. Avrupa'da bir çok insan; sözgelimi Voltaire, (ö. 1778) saray hizmetinde cinnet getirerek vefat etmiştir. Çünkü taşları yerli yerine oturtamıyor; bir şeyler havada kalıyor: Biz neyiz? Nereden geldik? Nereye gidiyoruz? Ne olacak bu varlık. Böyle mutlak bir güç yoksa, bu varlık ne olacak, ben ne olacağım? gibi soruları cevaplandıramıyor. Ufuklarda kaybolmuş bir yitik gibi hissediyor kendini.