Güneş ve Parıltı
Başkan Kim İl Sung'un, hayattayken yattığı Kumsusan Anıt Sarayı'nın giriş salonuna heykeli dikilecekken, heykelin arka planı konusunda tasarımcılar ve heykeltıraşlar arasında büyük tartışmalar yaşandı. Bazıları Pyongyang'ın bir panoramasını, diğerleri Paektu Dağı'nın zirvesindeki Chon Gölü'nün gizemli manzarasını, bazıları ise Mangyongdae'nin güzel manzarasını önerdi.
Ancak hepsi hiçbir çizimin heykelin arka planına uygun olmadığı sonucuna vardı.
Peki çözüm neydi? Uzun tartışmalardan sonra beyaz mermer zemin üzerinde anlaştılar.
1995 yılının bir Ocak günü Kim Jong Il , Kumsusan Anıt Sarayı'nı ziyaret etti. Tasarımı inceledikten sonra, arka duvarın taşla kaplı olması durumunda, özellikle diğer üç duvarın ve zeminin de taşla kaplı olması nedeniyle salonun kale içi izlenimi verebileceğini söyledi.
Sonra bir süre düşüncelere daldı ve şöyle dedi: Arka plan, arka duvar beyaz reçineyle kaplanacak ve ışık efektleri kullanılarak sabah parıltısı tasvir edilecek şekilde düzenlenmeli; o zaman arka plan Başkan'ın heykelinin ciddiyetini ve ihtişamını ortaya çıkaracak.
“Güneş ve sabah parlıyor!” etrafındaki herkes bağırdı.
Bu şekilde oluşturulan arka plan oldukça harikaydı. Önde gelen Ruslardan Vladimir Tolstikov, Kumsusan Anıt Sarayı'nı ziyaret ettikten sonra şunları söyledi: “ Kim Il Sung'u heykelinin önünde saygı duruşunda bulunduğumda , arka plandaki sabah parıltısından derinden etkilendim. Güneşten bir parıltı yayıldığı için, güneşin olduğu yerde bir parıltının da olması son derece doğaldır.”