Kuru Gözle Çıkamadığım Kitap..
10/10
·304 syf.·
2026 85. kitabı
Ben nasıl bir kitap okudum arkadassss, içinde yok yok.. Sevgi, merhamet, acıma, inanç, kayboluş, yalnızlık, öfke, sessizlik, sevinç, huzur, umut.. Söyleyin bana kaç kitap tüm bu duyguları bağrında saklayabilir, kaç bahçe böyle çiçekleri gözlerinize serebilir, kac insan hepsini adım adım size sunabilir?.. Gözyaşlarıma hâkim olamadım.. arkada çalan "Rodrigo' nun gitar konçertosu" eşliğinde.. Meğer ne kadar acıkmışım duygu seline, beni boğacağını bile bile nasıl kulaç atmışım dalgalara, yine o suların yoğunluğunda nasıl da nefes alabilmişim, heyhat! Hayret.. Eseri okurken gözlerimin önüne gelen ayetlere ne demeli.. Tam sabrın tükeneceği yerde; "Şüphesiz güçlükle beraber bir kolaylık vardır." (İnşirah suresinin 5,6 Ayetlerinin yüreğime su serpmesi.. Eşlerin birbiri içinde uyumlarını gördükçe; aklıma gelen Rum süresinin 21. Ayeti.. "Kendileri ile huzur bulasınız diye size kendi cinsinizden eşler yaratması ve aranıza sevgi ile merhamet koyması da O'nun ayetlerindendir." Kitabı okurken sanki boğulma riski sonrasında dalgalar beni kıyıya vurmuş, güneş tepeden kızıllığını göstermiş, ben kıyıda sırt üstü uzanmış, gözlerimi hafifçe kısarak güne bakıyorum.. derin ve aralıksız nefes alıyorum, ellerim kumların sıcaklığını okşarken yaşadığıma sonsuz hamd senâlar ediyorum, çünkü bu eserden kuru bir gözle, hafif kıvrılmayan bir dudakla, heyecanla atmayan bir kalple çıkamayacağınıza kefil olabilirim.. #Umut serisi denen bu eserin öncesinde yazarın Yusuf Yüzlü Demir Yürekli kitabıyla tanışmama vesile olan hayatıma soğuk bir kış günü ellerim soğuktan titrercesine usurken, ve çaresizce gözlerim boşluğu tararken güneş gibi doğan esraSultan'ıma çok teşekkür ederim.. kış soğuğunda güneşin değeri ne ise, ya da harlı bir odun ateşinin yüzüme vuran sıcaklığı ne ise, EsraSultan'ında küçücük çocuk
Asi ve MaviŞeyma Demir · Dokuz Yayınları · 2019598 okunma
6/10
·332 syf.··
Beğendi
·
2026 58. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2026 14:01
"Hiç yapmadığın bir şey yap, yardım iste, diyemem. Belki istemek, kendine yetmeye çabalamaktan çok daha kolaylaştırırdı hayatını. Ama sen herkesi gözeterek uygun zamanını kollarken uykusuz gecelerde aklına sahip çıkmakta zorlandın." 20 Yaşıma Mektup, Doğan Kitap'ın 20.yılına özel yazarlarından, kendi 20 yaşlarına mektup yazmalarını isteyerek oluşturduğu bir kitap. Fikir olarak gerçekten çok güzel bir fikir çünkü bu kadar çok yazarın hem kendi hayatlarına dair bir şeyler okumak hem de bu kitabı okuyacaklar için verebilecekleri tavsiyeleri okuyabilmek çok güzel olabilirdi. Bunun dışında özellikle farklı yazarlardan tadımlık yazılar gibi düşünürsek yeni yazarlarla tanışmak için de güzel bir fırsat oldu. Ancak tek sıkıntı şu ki maalesef ben bu kitaptan biraz daha açık, daha dürüst ve daha derinlikli bir şeyler beklerken bazı yazarlar direkt konsepti anlamamış ya da anlamazdan gelmiş, bazıları da çok yüzeysel bir şekilde yazmıştı yazılarını. Birkaç yazar hariç maalesef beklentimi karşılayan bir kitap olamadı. "Yüzüne gözüne bulaştırıyorsun ama olsun yine sev. Olmayacak hayaller kuruyorsun ya, mesela belki bir gün Örümcek Adam filan gibi süper güçlerin olur diye kimseye söylemeden gizli gizli kuvvetle inanıyorsun ya, belki atlasan uçabilirsin gibi filan, yine inan. Basketbolda berbatsın ama oyna, öyle pek esprili sayılmazsın ama dene ve çok kötü gitar çalıyorsun ama çal yine. Yaptığın bütün aptallıkları yine yap yani. O küçük sevimli saçmalıkların öyle çok olsun ki, şimdilerimde seni düşündüğümde, harika hatta muhteşem tuhaflıklarına yürekli inancını hatırlayıp - senin ellerinden tutup yani- yenilerine yürüyecek güç kalsın içimde azıcık daha yarınlara."
20 Yaşıma MektupKolektif · Doğan Kitap · 20191,646 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·500 syf.··
Beğendi
·
2026 176. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2026 12:13
"Keşke, yaptığımız hataların gecikmiş çığlığıdır." Keşke, sözcüğü kullanmayı hic sevmediğim ve istemediğim sözcüklerden. Ama illa ki her insanın hayatında Keşke ler oluyor .Bu kitabı okuyunca Keşke köy enstitüleri kapatılmasaymış diyeceksiniz. Bir Köy Enstitüsü romanı Keşke. Bu güzergahta da büyük ve bitmeyen bir aşk.. Sema Soykan okumak böyle bir şeydir zaten .Aşk okuyacağım diye elind aldığın kitap ,zihnine bir sürü bilgiyi doldurur ve şaşırır kalırsın. Bu yazarın okudugum beşinci kitabı .Hepsinde aynı duyguyu yaşadım. Fikret ve Sabia. Ikisi de köylerinden köy enstitüsune geldiğinde buluşuyor kaderleri.Öyle bir yer ki bu enstitüler,köyünden gelen, hiç birsey bilmeyen çocuklar zamanla dünya klasikleri okuyan ,Mozart çalabilen ,tiyatro oynayan ,duvar sıvalayan ,halı dokuyan,tarım yapan insanlara dönüşüyor. Onlar da birbirlerine aşık ve hayaller kuruyorlar geleceğe dair .O kadar utangaçlar ki şiir dizeleriyle sesleniyorlar birbirlerine .. Ama sevgililer kavuşamıyor.Hic beklemedikleri olaylar geliyor başlarına . Doktor Sabia ve avukat Tarık bir şekilde yolları kesişince, bazı saklanan gerçeklerin peşine düşüyorlar. Bunlar olurken ülkenin siyasi ve sosyolojik atmosferini de okuyoruz .Gözüm açıldı bazı konularda gercekten .Hiç birsey göründüğü gibi değil. Siyaset çok acayip ya .Hayatlarımız resmen Bazılarının ipiyle kukla gibi oynatılıyor . Seneler önce İzmir Selçuk ta Nesin Matematik Köyüne gittim .Simdi hercayz uğrarım o köye .Gittigimde çocukların bazıları temizlik yapıyordu, bazıları yemek. Bir tarafta gitar çalıp şarkılar söyleyenler vardı .Amfilerde dersler veriliyordu .Kocaman bir kütüphane vardı .Orayı çok araştırdım sonra .Aziz Nesin in oğlu Ali Nesin tarafından kurulmuş. Lise yaşlarından itibaren gençler yaz kampı gibi kalıyorlar. Hem ders işliyor hem
KeşkeSema Soykan · Alfa Yayınları · 20212,027 okunma
İnsanın Kendi Hapishanesi
9/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2026 20. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2026 05:42
İyi günler. Kısa fakat etkili bir kitaptır Gitar. Kitapta cüce ve efendi olan bir kahramanın hikayesi anlatılmaktadır. Hikayeye göre İnsanoğlu güçlü ve iktidar sahibi oldukça diğer insanlara karşı hayvanlaşabilir ve gücünü olumsuz yönde kullanabilir. Kısa ancak etkisi büyük kitabı tavsiye ederim.
GitarMichel del Castillo · Sel Yayıncılık · 2021502 okunma
9/10
·111 syf.··
Beğendi
·
2026 26. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2026 09:01
“Kelebeğin ölümüne üzülürsün de hamamböceğininkine üzülmezsin. Ölümün bile estetik standartları vardır.” Bu sözler bu kitaptan değil. Fakat başından sonuna bu kitabın bana düşündürdüğü sözler bunlardı. Kitabımızın kahramanı varlıklı bir aileye doğmuş olan çirkin bir cücedir. Toplum içinde bu haliyle kabul görmeyeceğini düşündüğü için 18 yaşına kadar kapıdan dışarı adımını bile atmaz. Haksız da değildir. Nitekim evin hizmetçilerinin bile yanından geçerken kamburuna elleri ile bastırıp kıkır kıkır güldükleri bir yaratıktır(!) o. Ona hayatta saygı gösterip, onu koruyan ve sahiplenen tek kişi bakıcısıdır. 18 yaşında babasının ölümünden sonra geri kalan servetin sahibi olur ve bu durumun verdiği güç ve sorumluluk duygusu ile hayata karışmayı dener. Önce emrinde çalışan işçilere oturdukları evleri hediye eder ve onlara daha iyi çalışma koşulları sunar. Değersizlik duygunuz varsa size iyilik yapma alçakgönüllülüğünü gösteren insanları da kendiniz gibi zayıf ve değersiz görürsünüz. İşte bu değersizler ordusu da cücenin bu iyiliğine onu küçümsemek suretiyle karşılık verirler. Nihayetinde o çirkin bir cücedir, iyilik yapsa nedir yapmasa nedir. Dış görünüşü normal insanlar gibi olmasa da gayet normal insani duygulara sahiptir cüce. Topluma karışma ve arkadaşlık kurma isteği, cinsel arzuları vardır. Fakat insanların yaptığı tek şey ondan kaçmaktır. İyi bir insan olmanın ona bir şey kazandırmadığını gören cüce acımasız ve kötü biri olmaya karar verir. Emrinde çalışanlara çok acımasızca davranır, fahişelerle cinsel birliktelik kurar ama paralarını bile vermez. Bunlar tam da kendine yakışan (!)hareketlerdir ve böylece toplum tarafından bir parça saygı ve kabul görür. Gel gelelim, kötü olmak onun doğasında olan bir şey değildir ve bu eğreti duran gömleği üzerinde uzun süre
GitarMichel del Castillo · Can Yayınları · 1994502 okunma
Rüya Tozu
10/10
·36 syf.··
2026 3. kitabı
"Uyanık kalmak zaman kazandırır" diyen bir Kral ve hiç uyumak istemeyen Murat... Peki, rüyalarımızdan vazgeçmek gerçekten iyi bir fikir mi? Bugün sizi kuşların konuştuğu, kedilerin gitar çaldığı fantastik bir diyara, Gülşah Sarı’nın kaleminden çıkan "Rüya Tozu"nun içine davet ediyorum. Tifil Dünyası Yayınları’ndan çıkan bu eser; çocukların en büyük direnci olan uyku vaktine muazzam bir hayal gücüyle yaklaşıyor. ​Kral'ın şehre serptiği "Uyanıklık Tozu" başta her şeyi eğlenceli kılıp herkesi çok komik bir hale getirse de kahramanımız Murat zamanla enerjisinin tükendiğini fark ediyor. Kitap, uykunun sadece dinlenmek değil, aslında hayallerimize açılan sihirli bir kapı olduğunu çocuklara en doğal ve masalsı yoldan anlatıyor. Bu akşam masal saatinizde uyanıklık tozlarına değil, huzurlu rüyalara yer açmaya ne dersiniz? Murat’ın o eski renkli rüyalarına kavuşup kavuşamayacağını öğrenmek için harika bir yolculuk sizi bekliyor! Ben kitaba bayıldım çocuklar kim bilir ne kadar çok sevecek🩵️️️️️️️️️️
Rüya TozuGülşah Sarı · Tıfıl Dünyası Yayınları · 20254 okunma