Gülcanxkan

Gülcanxkan
@gl_cn
Kazandıklarım öyle güzel ki, kaybettiklerim aklımın ucuna bile gelmiyor.. *Türk dilinde bir kadın edebiyatı **Yaşanmış günlükler *** #AşıkÖmer Divanı
Geçmişte bu ülkenin yoksulluğunu fakirliğini çok çekmiş insanlar cimri değilseler eğer kolay kolay ısraf etmezler ve bu günleri iyiyse çok şükrederler. Geçmişinde zengin şimdiki hayatında eski ekonomik durumu yoksa eğer; bu zamanı kötü, geçmişini iyi zanneder. Geçmiş ve şimdiki zamanda ki mali durumu iyi olanlar ise ya şükreder ya küfrederler. Hiç bir zaman yoksulun halinden ya hiç anlamaz yada tam tersi olabilirler. Ama ben pek görmedim zenginin zengin fakirin hep fakir kaldığını. Hayatın bu noktasında bile, hep bir sirkülasyon dönüşüm var gibi {`... } gl_cn
İnsan ve Toplum
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Mariam
Zifiri karanlıklar içinde kaldığım zamanlarda aydınlığa çıkmak için peşinden koştuğum görkemli umutlarım yanılttı benii hepp!!! gl_cn
1000Kitap
"Sen benim ışığımsın !" Işık bir tutkunun imidir. Kutludur. Aydınlığa bakıştır. Rengarenk renklerin bütünü...Heyacan ve güzellik... "Sen de benim düşüm!" Tomris hatun
Edebiyat
Duygusal ve Savunmasız Mariam
* İnsan ölünceye kadar hayatını sağlıklı bir şekilde idame ettirebilmek için yaşıyor. Bir tek savaşlarda değildir insanların mucadelesi. Normal yaşamın içinde de devamlı birilerinin manipülasyonuna karşı kendini savunma ve koruma iç güdüsüyle cebelleşmek zorunda kalıyor insan. Genelde bu kimseler savunmasız ve duygusal insanlardan oluşuyor. gl_cn Duygusal ve Savunmasız lığını çok iyi bilen kıskanç birileri tarafından devamlı manipüle edilmektedir Mariam. Yüreği Yamalı Kadın
Hayat ve İnsan
Alvinin kafesteki çocukluğu
***Mariam Çocukluğum kafeste bir kuş misali, kanatlarım çırpınıyor kurtulmak için Çarpıyor kafesin demirlerine özgürlükte uçmak için... Bırakın beni! Kuş misali doyasıya oyunlar oynamak istiyorum... İyiliğime sanıp, ağır sorumluluklar yüklemeyin ben herşeyi oyun içinde öğrenmek istiyorum... Benim sevgiden başka, yemeğe ihtiyacım yok! Soluduğum gezegeni tanımak istiyorum. Mariam'ın eşi ; Alvin bey çok kuralcı, disiplinli, mükemmelliyetçi, otoriter bir ailede büyür. Baskı ve yasaklar özgür ruhlu Alvinin mutsuz bir çocukluk geçirmesine sebeb olur. İstediği gibi doyasıya arkadaşlarıyla birlikte çok sevdiği futbolu oynayamaz... Annesi gezmeye gitse abisiyle kendisinin üzerine kapıyı kilitler giderdi. Yinede Alvin bir yolunu bulur korkmadan pencereye dayanan asma yapraklarının dallarına tutunarak ikinci kattan aşağıya iner annesi gelmeden önce de oyununu yarıda bırakarak geri eve çıkardı. Annesi üzerlerinin kirlenmesinden korkar çok kez toprakta sokakta oyun oynamalarına izin vermezdi. Anneleri yaptıkları yaramazlıkları içinde biriktirir, genelde akşamları yemekte iken babalarına şikayet eder, sofranın başında babalarından şiddet görmelerine sebeb olurdu. Annesine babasına göre bu şiddet terbiye etme aracıydı. Hattâ bir keresinde babaları iki ellerinin arasına kafalarını sıkıp oda kapısının sağlı sollu kalın enli pervazına zikzak yaptırır gibi vurdurmuştu. İşte böyle katı kuralları olan ailede büyüyen Alvin hem evden ayrılmak hem de kardeşlerinin eğitimi için ailesine masraf çıkartmamak adına orta öğretimden sonra eğitimine devam etmek istemez. Sonrasın da yaşı küçük olduğu halde bir yakın aile dostlarının aracılığı ile gurbete meslek öğrenmeye gider. Bundan sonraki hayatı askerlik çağına kadar dışarlarda aileden bağımsız geçer. Askerden geldiğinde ise
İnsan ve Duygular