Romalı kadınlar, doktor, esnaf olabilir, hukuk alanında eğitim görebilir, hatta gladyatör olabilirdi ama yüksek düzeyde politikayla uğraşamıyorlardı. Geriye bakıldığında, 1999'da Taliban'ın Afganistan' da kadını ev dışında her alandan dışlaması gibi, bu gelenek aptalca ve yıkıcı gözükmektedir. Her iki durumda da mizojini, potensiyel bir yetenek kaynağının kullanımını önlüyordu.
Peki içimizden birisi malını, parasını yahut bir eşyasını bir başkasına verdiğinde kendini alacaklı sayarken, yerine konması asla mümkün olmayacak zamanı vermekte neden bu kadar cömert ve savurgandır?