"Bu ezberciliğin bir sonucu olarak ,ilim meclislerinde ,söz söylemeden susup kalırlar. Tahsillerini tamamlamış görünenlerin dahi ilimde meleke hasıl etmemiş oldukları anlaşılmaktadır. Bunların bu kusurları ,güzel bir öğretim medodu ile ders veren öğretmenlerin bulunmamasindan ve öğretim usulünün bozukluğundan ileri gelmektedir. Halbuki bunların okuduklarını ezberlemeleri ve ezbere önem vermeleri diğerine nispetle daha yüksek derecededir. Bunlar, ilimde meleke sahibi olma yolunun kitapda yazılanları ezberlemek olduklarını sanırlar. Yukarda anlattığımız gibi bunlar melekenin ,ilmi münakaşalar ve münazaralarla ,konuları ve meseleleri zihinde yerleştirmek sureti ile kazanacaklarını unuturlar"