İnsanlık için ideal fikirlerin sergilendiği bir kitap. Yalnız ütopik bir kitap. Çünkü hiçbir insan mevki makam karşında komünizmi savunamaz. Bu düşünceler hep yazılarda kalmıştır. Hatta bazen sadece üniversite sıralarında. Başa geçene kadar herkes eşitlikten yanadır. Ama geçtikten sonra da güç tüm dengeleri değiştirir.
"Devlet bir sobadır ve yakıtı da yalnız insandır.Yakılacak insan olmazsa soba söner. Sönen, yanmayan sobanın da hiçbir yararı yoktur. Ama öte yandan bu insanlar devlet olmadan yaşayamazlar: Sobayı tutuşturan, yakan onlardır."