Ben şunu yapıyorum:
Karşımdaki biri bir şey anlattı mesela
O ara benim de aklıma bir şey geldi.
Lafı biter bitmez anlatmıyorum.
Susmasını beklemişim görünmeyeyim diye.
Sonrasında aklıma gelmiş gibi görünecek kadar
Bir süre bekliyorum.
Nezaket…
Mutluluğun gözü kördür,
Yalnızlık sağır.
Ondandır biri tökezleyerek yürür,
Öbürü uykusunda bile bağırır.
Mutluluk yalnız kendisini görür;
Unutur bu yüzden ilkin kendisini.
Yalnızlık kendi tutukluğunda özgür,
Boyuna bekler dönsün diye sesini.
Mutluluk alışır kendisine, ölümden beter;
Borçsuzluğuyla övünür, ama kendisi doğurmaz.
Yalnızlığın gidecek bir yeri yoktur;
Boyuna kapısına döner, açan olmaz.
Mutluluğun mezarları, yalnızlığın heykeli var..
Her ikisinin de saksılarında çiçek.
Biri hep başka bir renkle solar,
Öbürüyse ha açtı, ha açmayacak.