Farabi'ye göre, bilgi önce mantıkî ve hissî bir tasavvurdur, sonra da aklî tecrübeden geçerek, aklî bir tasdiktir. Fakat bütün bunların temelinde de ilk bilgiler vardır.
O halde Farabi'ye göre bilgiyi üçe ayırabiliriz:
1- ilk bilgiler ( meşhûrat ve makbûlât)
Bunların doğruluğu ya da yanlışlıkları söz konusu değildir. Herkesin doğruluk ve yanlışlıklarını düşünmeksizin daha doğrusu yanlışlıklarına hükmetmeksizin kabul ettikleri ve kullandıkları bilgilerdir.
2- Hissi ve Mantıki Bilgiler
Bunlar ilk bakışta insana doğru gelseler bile, biz yüzde yüz onların kesinliklerinden emin olamayız. Bunun için Farabi, bunları gerçek bilgiler olarak kabul etmez.
3. Tasdiki Bilgiler
Bunlar, doğrulukları tecrübeyle sabit, nazari ve aklı bilgilerdir ki, Farabi'nin ilim dediği bilgiler bu bilgilerdir. Tasdik derecesindeki bu bilgiler, hüküm ifade ederler. Artmaz ve eksilmezler. Bunlar külli bilgilerdir.