Gönderi

Dudak, ağız, yokluktur, vahdetin remzidir. La'l dudak da aynı şekilde vahdettir ve sevgilinin sözü ve bunun içerdiği mesajdır. Ayrıca manevi feyz ve neşe; kelâm, Allah'ın sözü, sözün gizli söylenmesi ve sır mânâlarına gelir.“ “Leb, dudak ikidir. Dudak kelimesini tekrar edince iki dudak oluyor. Yani dudak açılıyor ve iki görünüyor. Bu dudağın iki görünmesi meleküt âlemi ile mülk âlemininiki ayrı varlık gibi göründüğü hâlde esasen tamamlanmış “ bir olduğunu göstermek içindir. İki göz gibi.”“ La'l-i leb insanı fenafillâh'a eriştirecek olan bütün tecellilerin başıdır.“ La”l dudak sevgilinin sözü ve mesajı olduğuna göre, şair arkasından da hazineye değindiği için kast etmiş olduğu şey Kur'ân-ı Kerim'i. Çünkü Kur'ân Allah kelâmıdır. Cebrâ'il vasıtasıyla Peygamberimize indirilmiştik Diğer taraftan “Lâl ma'deni dağlarda bulunur.” Yani ona ulaşmak çaba gerektirir. Bunun yanında madeni bulmak için kişinin ön hazırlığının olması gerekir.Kur'ân'ın feyzinden yararlanmak da böyledir. Ayrıca vahdete vasıl olmak seyr ü sülüku tamamlamakla olur. Vahdetin remzi olan dudak da nokta gıbı yoktur.
Ersin BayramKitabı okudu
·
3 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.