Gönderi

Bu, önce kendisini ortaya çıkaran (ruh biçimi altında) doğallığa karşı özel tanımını (özgürlük) kapsıyordu; hukuk özgürlükten hareket eder ve onu doğada (hukuksal, etik) oluşturur. Ama ikinci bir doğa söz konusudur ve bu doğa birincisinden esasen farklıdır, çünkü oluşturduğu dünya “tinin kendisinden hareketle üremiştir” (PPD, § 4, 120).Dolayısıyla, özgürlüğün nesnelleşmesi teması temeldir. Nesnel tin öğretisi kişinin soyut özgürlüğünün, ona güç ve etkinlik kazandıran hukuksal, sosyal ve etik-siyasal kurumlar dünyasında oluşumunu anlatır. Öyle ki, özgürlük kendi ötekisinin alanında paradoksal bir biçimde ifade eder kendini: “Bir dünyanın gerçekliği içinde biçimlenmiş özgürlük gerekliliğin biçimini alır” (Encyl., 3, § 484, 282). Kendini gerekliliğin dilinde ifade eden özgürlük... Nesnel tin ya da hukukun spekülatif tanımı bu olabilir...
·
9 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.