Gönderi

Beyan Yetisi
Beyan kelimesinin Arap dilindeki mânâları üzerinde dikkatlice düşünüldüğünde, bu kavram karşılığını bulan kabiliyetin bütün insanlara müştereken verilmiş ilahi bir nimet olduğu açıklık kazanır. Allah Teâlâ, insanı yaratıp ona beyanı öğretmekle (ona anlama, konuşma, düşünme, akletme yetisi vermekle) onu ilahî buyruklar karşısında mükellef tutmuş, kendisine böyle bir hususiyet bahşetmekle onu diğer canlılara üstün kılmıştır. Nitekim Zemahşerî, Rahman Sûresinin tefsirinde Allah Teâlâ’nın nimetlerini sıralamaya nimetlerinin en üstünü ile, din nimeti ile başladığını, çünkü din nimetinin ve vahy-ilahî’nin en a’lâ mertebesinin Kur’an‘ın tenzil ve talimi olduğunu söyler, sonra insanın yaradılışının zikredilip talim-i beyan sebebiyle onun diğer canlılardan temyiz edildiğinin vurgulandığını, beyan’ın ise mantık (büyük=kelâm) demek olduğunu açıklar. (Zemahşerî, VI/61)
Sayfa 95
·
29 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.