Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Turgay Adıyaman bir yorumu yanıtladı.
320 syf.
2/10 puan verdi
·
4 günde okudu
Felsefeye Sakın Bu Kitapla Başlamayın!
YouTube kitap kanalımda felsefeye kolayca başlangıç yapabileceğiniz kitap önerileri verdim : ytbe.one/o9vjINiv3z8 Bu kitabı okumaya başlamadan önce herhangi bir felsefe kitabının bu kadar kötü olabileceği aklımın ucundan bile geçmezdi... Kitaptaki absürt yanlardan ilki, felsefeye yeni giriş yapan bir insanın henüz 2. bölümde Kant'ın
Felsefeye Giriş
Felsefeye GirişNigel Warburton · Alfa Basım Yayım Dağıtım · 20221,522 okunma
··
1 artı 1'leme
·
94,2bin görüntüleme
Ponyo okurunun profil resmi
Öne Çıkan Yorum
Şimdi siz sadece tanrının olmadığını söylediği için bu adama ondan fazla kez taraflı yazar olduğunu söylediniz yanlış mıyım? Taraflılığını ölçmek için soruyorum siz bir tanrıya inanıyor musunuz Oğuz bey?
4 önceki yanıtı göster
Turgay Adıyaman okurunun profil resmi
Bence eleştiren kişinin kaçırdığı nokta kitabın düşünce tarihindeki tabuların yıkılış sürecini(inançsız olması taraflı olarak görülebilir ama haklı) bir bir anlatarak insanların tanrı inancını her defasında dayandırdıkları argümanları her seferinde yeni bir düşünce tarzıyla ortadan kaldırdıklarını vurgulamak istemiş. Demek istediğim inançlıların tarih sahnesinde ürettikleri her bir argüman farklı bir düşünce tarzıyla her seferinde tanrının ispatı olamayacağını gösterecek şekilde ilerlemiş yazar da bu durumu felsefenin gelişimi olarak yazmaya çalışmış kabaca. Tabi bu inançlı birini kızdırır inançsız birini de rahatlatır. İnsan her zamanki gibi insanlık yapmakla meşgul işte.
Oğuz Aktürk okurunun profil resmi
hayırlı cumalar incelememizi okumadan geçmeyelim hayırlı cumalar
Ûs okurunun profil resmi
Hayvanlar kısmının eleştirilecek bir tarafı yok. Yazarı gömmek için, bayağı uğraşmış gibi görünüyorsunuz.
Oğuz Aktürk okurunun profil resmi
bir üstündeki paragrafta zaten çok iyi bir fikir olduğunu söylemiştim ama yazar taraflılığıyla her bölümü batırmış bence
Onur Kenan Aydoğdu okurunun profil resmi
Oğuz Kardeşimin ilkokul seviyesi dediği argümanı açmak istiyorum. Felsefede buna teselsül deriz yani nedensel zincirlerin sonsuza doğru gitmesi ve teselsül aklen muhaldir yani imkansızdır. Herhangi bir şeyin nedenler zinciri sonsuza gidemez. En basitinden benim bu yazıyı yazabilmem için yazıyı yazmama sebep olan nedenler zincirinin sonlu olması lazım. Aksi halde yani sonsuz olsa o zincir asla tükenemeyeceği için yazı ortaya çıkmayacaktır. Teselsülün imkansızlığını şu şekilde de anlayabilirsiniz, 1den saymaya başlarsanız sonsuza ne zaman ulaşırsınız? Cevap, hiçbir zaman. Peki sonsuzdan başlayıp 1'e ne zaman ulaşırsınız? Cevap, yine hiçbir zaman. Çünkü sonsuzluk aşılamaz, eğer bir şey aşılıyor, tükeniyor, bitiyor ise o şey sonsuz değil sonludur. Warburton kitabından resmen "Sonsuzluk neden aşılamasın ki" diyor. Ve hiç kimse kusura bakamasın dindar olsun ateist olsun böyle bir şeyi kim derse desin adama ahmak derler. Eğer evrenin nedenleri geçmişe doğru sonsuza kadar uzatılabilseydi biz şuan nasıl burada olurduk? Çünkü o nedenler zinciri hiçbir zaman tükenmeyecek ve şuana hiçbir zaman ulaşamayacağız. Burada şuna dikkat çekmek önemli, nedenin kendisinin sonsuz olmasında mantıken bir sorun yok, nedenler zincirinin sonsuza kadar uzamasında bir sorun var. Yani sorun Warburton'ın evrenin nedeninin sonsuz olduğunu söylemesi değil evrenin nedeninin nedeninin nedeninin nedeninin nedeninin.... şeklinde sonsuza doğru uzatılabileceğini iddia etmesi ki yukarı da bahsettiğim gibi böyle bir şey aklen muhaldir. Sonsuzluk aşılamaz, tükenemez, bitemez. Nedenler zinciri bir yerde son bulmalıdır. Ben bu yazıyı yazmak için birinden izin almam gerekseydi ve almadan yazamasaydım (ki neden olmak bu demek) ve o kişinin de başka birinden onun da başka birinden onun da başka birinden derken böyle sonsuza kadar gitseydi bu silsile bitmeyeceği için hiçbir zaman yazı ortaya çıkmazdı, eğer şuan ortada bir yazı görüyorsanız, nedenler zinciri sonludur demektir. Ayrıca Oğuz kardeşimizin belirttiği gibi Warburton sadece mantıksal bir hata değil aynı zamanda bilimsel bir hata da yapıyor. Biz bugün evrenin geçmişinin sonlu olduğunu Big Bang, BGV Teorimi, Termodinamik 2.yasa, Olbers Paradoksu gibi pek çok bilimsel argümanla da biliyoruz. Yani işin özü Warburton her neyi savunuyorsa (siz bunu biliyorsunuz) bunu mantığa ve bilime rağmen yapıyor...
Oğuz Aktürk okurunun profil resmi
dediklerimi muhteşem bir şekilde detaylandırmışsınız zamanınızdan ayırıp insanları aydınlattığınız için tebrik ve teşekkür ederim. tam olarak aynısını düşünüyorum
Oğuz Aktürk okurunun profil resmi
felsefeye bu kitapla başlamayı düşünenleri buraya alalım.. belki bu kitap sizin için o kadar da doğru bir seçim olmayabilir çünkü
Necip G. okurunun profil resmi
Felsefenin kısa tarihi kitabını almıştım birkaç yıl önce. Birkaç deneme yaptım ama ilerleyemedim. Şu “felsefeyi basit anlatma” çabası son dönemde oldukça suyu çıkan ve popülerleşen bir mevzu. Belki de fazla zorlamamak gerekiyor. Neticede felsefe basit değil! Öte yandan, Sofie’nin Dünyası bana göre tüm felsefeye giriş kitapları içerisinde hala en masumu ve en verimlisidir:) Emeklerine sağlık Oğuz. Yazdıkların oldukça fikir verici ve aralardaki yorumlarına da aynen katılıyorum. Selam ve sevgiler…
Oğuz Aktürk okurunun profil resmi
benim de sırada okuyacağım kitapları yazmışsın aslında abi. hem felsefenin kısa tarihi hem ahmet arslan'ın felsefeye giriş kitabı hem de sofie'nin dünyası kitaplarını okuyacağım bundan sonra. o kitaplarla bunu da karşılaştırabilme imkanım olacak... değerli fikirlerin ve yorumun için teşekkür ediyorum. :) sevgilerimle
Zeki okurunun profil resmi
SEN BİG BANG'I SAVUNDUN!!!
42 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.