Gönderi

Yüzyıl dönümünde hiçbir tahsilli elit, belki Rusya'daki Yahudi eliti hariç tutulmak üzere, Müslüman Osmanlı eliti kadar çaresiz ve aynı zamanda dünyada kendine yeni bir yön tayin etmeye açık değildi. Müslüman-Osmanlı tahsilli eliti, Max Weber'in Nietzsche'yle görüş birliği içinde "büyüsünü yitirmiş bir dünyada "Tanrı'ya yabancı ve peygambersiz bir çağ" teşhisinde bulunduğu bir dönemde, doğa bilimlerinden ve tıptan yapılan mecazi nakillere kaptırmaya açıktı." Dinsel inançtan Siyonistlere kıyasla çok daha keskin, üstelik pozitivist ve Darwinist dünya görüşüne yönelimle birleşen kopuş. Jön Türk kuşağını ve İstanbul'daki Askeri Tıbbiye'de kurulmuş olan partileri Comité Union et Progrés'i [İttihat ve Terakki] karakterize eder.
Sayfa 22 - iletişimKitabı okudu
·
513 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.