... bilinmedik görünümler, değişen gece, beklenmedik anılar, tutkunun kehanetleri, düşüncelerin, duyguların, nesnelerin kaynaşması, sonsuz çıplaklık, yararsız amaçlı dizgeli girişimler ve çok yarar sağlayan yararsız amaçlar, mantığın dengesizliğe varıncaya kadar tozutması, baş eğmez usa erişinceye kadar saçmanın kullanımı, işte bunlar, — yoksa seslilerin, sessizlerin, hecelerin, sözcüklerin az ya da çok ustalıkla, az ya da çok başarılı bir araya getirilmeleri değil — işte bunlar bir şiirin uyumuna katkıda bulunurlar. Davullara, kemanlara, dizemlere (ahenk, ritm) ve eşek kulaklarına layık korkunç kafiye konserine gereksinimi olmayan uyumlu düşünceyi konuşmak gerekir. Şaşı bakan bir şarkıcı kız ve gözleri bilinen bütün dillerde ve kendi bulduğu öteki dillerde «seni seviyorum» diyebilen bir dilsiz kadın tanıdım.
Sayfa 144 - Adam Yay. 1984, İlk Eski Görüşler