Her Ocak ayında bir Tezer Özlü okuyorum.3 yıldır bunu kendimce yapıyorum.Leyla hayatımda çok önemli bir isim Tezer Özlü için de öyleymiş ne mutlu.Benim doğduğum yıllarda büyük acılar çekiyordu Tezer Özlü.Bu ülkede Tutunamayanlardan o da.
-Gökyüzünde hiç yıldız yok.
-Almanca bir öykü yazdım.Yayınlandı.Türkçe'ye çevrilmedi.
- Fakir Baykurt 'u Duisburg'ta gördüm.(Almanya)
-Bu toplumun en fakir kesimini oluşturduktan sonra niye buradalar?Hem Türkiye'de hem de burada bu sorunu çözebilmenin tek yolu kültür ve eğitim.Türkler buraya Lahmacun ve Eskici kültürünü getirdi getire getire..
-Mutlak Arnavutköy Sait Faik Abasıyanık 'in edebiyatı kadar yazınsal ve derin.
-Dönünce Beyoğlu'nda oturacağım.(Hiç dönemedi!)
-2Nisan'da evleniyorum.
-Annemin seni böyle sevmesi beni çok mutlu ediyor.Çünkü annem kimseye karşı duygularını belli etmeyen bir insandır.
- Ferit Edgü ile mektuplar.
- Italo SvevoFranz KafkaCesare Pavese 'in mezarlarını ziyaret ediyoruz.
- Cesare Pavese Günlüklerini okuyorum sürekli.
-Mektubunu aldığımdan beri beynimde sana yazıp duruyorum. Leyla Erbil