Gönderi

İslam Şuuru'nun Kuralları
. Kelime-i tevhid, birinci kısmında hakiki olmayan görüntüden (lâ ilahe/ilâh yoktur, ilâhî nitelik taşıyan hiçbir sey yoktur), hakiki olanı (illa Allah/ancak Allah vardır) ayırırken, ikinci kısmında (Muhammed Allah'ın elçisidir) ise, tabiatta ve tarihte yer alan her seyi menşei ve gayesi bakımından Allah'a bağlar. Zaten her şey Yüce Allah'ın bir mesajı ve bir "ayeti/işareti"dir. Namaz, her türlü kendi kendine yeterliğin (müstağniliğin), yani sadece insanın iktidarı ve sadece insanın bilgisiyle sınırlı kalma şeklindeki her türlü iddianın aksine, Allah'a bağımlı oluşun bilincine eriștir. İnsanın kendi geçmişinde zaten mevcut olan manevi enerjilerin basit bir ürünü ve de basit bir sonucu olmayan bir hâlin coşup taşmasının beklenmesidir. Oruç, insanın nefsini hayvanî arzuların baskısından kurtarma azmini güçlendirir. Zekât, ekonomik hayatı ruhî hayatla, sosyal yardımlaşmayı imanla bütünleştirir. Zekât kelimesinin etimolojik kökeninde temizleme, arındırma fikri vardır. Zekât servetin temizlenmesi, arındırılmasıdır? Hac, nefsin iradesine boyun eğişten Allah'ın mutlak hürriyetine doğru, tasavvufun merhalelerinden geçerek yol alışı sembolize eder. Hac, aynı zamanda Mirac mekânının, Hz. Peygamber'in göge yükselişinin bir aktarımı, her şeyin imkân dâhiline girdiği Kadir gecesinin bir yansımasıdır. O gecede (Kadir gecesinde) sondan önceki hakikat gösterilmiş (vahyedilmiş)tir, zira Allah kendisini değil, sadece Kelâmını açığa vurur (vahyeder).
·
21 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.