Gönderi

Namaz = İman
Doğru yolun alimleri sözbirliği ile dediler ki, "Amel, imandan cüz değil." Ancak diğer 3 mezhep imamından aksine hanbelî mezhebinin öncüsü Ahmet Bin hanbel dahil olmak üzere ciddi seviyelerdeki birçok alim de tek istisnanın namaz olduğunu söyledi. Hiçbir amel değil, ama namaz... Yani namazı bilerek terk edenin imanlı olduğuna dair bir Kavil de söz konusu. Ahmet Bin hanbel'in namazı terk eden kafir olur hükmü şaşkınlıkla karşılanmış. Kendisine sual ettiklerinde birçok delil sunmuş ama ben usûl-i fıkıh bilmediğimden öğrendiğim şu delili söyleyeyim: Mescid-i kıbleteyn'de, iki kıbleli mescitte, Bir namazda iki defa iki kıbleye doğru namaz kılınmıştı. Peygamber Efendimiz (s.a.v) namaz kıldırdığı sırada vahiy geldi, bakara suresi 144. ayet nazil oldu. Elbette, yüzünü semaya çevirip durduğunu bilmekteyiz. (Çokça yaptığın duaların neticesi olarak) seni hoşnut olacağın kıbleye yönelteceğiz. Yüzünü Mescid-i Haram’a çevir. Ve siz de her nerede olursanız yüzünüzü Mescid-i Haram’a çevirin. Şüphesiz ki kendilerine Kitap verilenler, (kıble emrinin) Rablerinden gelen hak bir emir olduğunu bilmektelerdir. Allah onların yaptıklarından gafil değildir. (2/Bakara, 144) Bunun üzerine peygamberimiz (s.a.v) kıblesini kudüs'teki mescid-i aksa'dan mescid-i harama yani kabe'ye çevirdi. Müşrikler bununla, önceki namazlarınızı ne oldu, onlar boşa mı gitti, Zaim oldu diyerek alay etti. Bunun üzerine ayetle cevap geldi. "Allah imanınızı asla zayi edecek değildir" (2/Bakara, 144) Namaz yerine iman kelimesi kullanıldı, ayeti kerime de bu gayet açık.
Sayfa 142Kitabı okudu
·
86 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.