Ateş Yakmak - J. LONDON /Okutan değil yaşatan hikayeler!
9/10
·69 syf.··
2023 130. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 25 Eylül 2023 19:33
Martin Eden ile okurlarını büyüleyen, okuyan herkeste iz bırakan; Kızıl Veba ile bir salgın sonrasına dair öngörüleriyle hayran bırakan; Beyaz Diş ve Vahşetin Çağrısı ile insan doğa çatışmasını etkileyici bir şekilde anlatan Jack London'dan usta işi hikâyeler! Bir şeye şahit olmak başkadır, onu gerçekleştirmek başka! Okur olmak başkadır, kahraman olmak başka! Ateş Yakmak bu başkalığı yerle bir eden şahit ile eylemi gerçekleştiren kişiyi, okur ile kahramanı tek vücutta toplayan bir eser. Dört farklı hikayeden oluşan kitapta olaylar öyle anlatılmış ki o coğrafyadan yüz binlerce kilometre uzakta da olsanız, olayların başınıza gelme ihtimali sıfır da olsa artık o olayları siz yaşıyorsunuz! Hiç -45°C havada, soğuktan donduğunuzu hissettiniz mi? Okuyunca hissedecek ve hatta donacaksınız! Hiç bir canlının bir parçanız olduğunu gördünüz ve ondan isteseniz de kurtulamadığınızı fark ettiniz mi? Kapıdan kovsanız bacadan girecek! Hiç ölmüş birini aldattınız mı? Peki ya o ölü tabuttan çıkıp kucağınıza düştü mü? Düşecek! İnsanın insanla ve doğayla olan mücadelesi hiç bu kadar çetin olmamıştı. Ateş insanı yakardı ama onu yakamamak kadar dondurucu bir şey yoktu. Ölümden daha zoru adım adım ölüme yaklaştığını bilmekti belki de... Hani bir kibrit yansa kurtulacaksın ama hayatta her şey o an o kibritin yanmaması için mücadele veriyordu sanki... "Tüm zamanların en iyi kısa hikayelerinden" denmiş eserin tanıtımı yapılırken. Bir cümleyle tanımlayacak olsam bu cümleyi seçerdim sanırım. Zira kısa hikayelerdi ama hepsi birer roman olacak nitelikteydi, yapıldı mı bilmiyorum ama hepsi sinemaya olağanüstü şekilde aktarılabilirdi. Jack London gerek insanı tanımada, onun zihnini okumada, psikolojisine hakimiyette gerekse hayvanların tabiatını anlama ve onların ruhlarını dışavurmada oldukça başarılı bir isim. Doğa tasvirleri ve o doğanın insan üzerindeki etkisi onun kalemiyle bir araya gelince ister istemez kendinizi okuduğunuz eserin içinde buluyorsunuz uzun süre çıkmamasına... "Gün doğumunun sıcak ışıltısı gibiydi." Bir kadın diyor için diyor bunu. Bazı benzetmeler benzetmenin de ötesinde... Kelimelerden çıkıp ete kemiğe bürünüyor. Vesselam, neresinden baksanız okunası bir eser. Kısa, anlamlı... Empatiyle okunması temennisiyle.
Hikaye-Öykü
Ateş YakmakJack London · Karbon Kitaplar · 201916,2bin okunma
··
1 +1'leme
·
1.602 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Elinize sağlık, ne kadar güzel bir inceleme olmuş. Kısa ve öz...😊👏
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
Teşekkür ediyorum. 😊