Gönderi

Kalıtsallık ilkesi, hilafeti Osmanlı sultanlarının tekeli yapar.Ancak bu, onların ilk başta yönetime nasıl geldikleri ve hangi anlamda "Büyük Hilafet'in mirasçıları" oldukları sorusunu gündeme getirir. Ebussuûd, bunu Kur'an tefsirine yazdığı ithaf-önsözde açıkça ifade ettiği yine cesur bir iddiayla yanıtlar: Burada Osmanlı sultanı, "Yüce Allah'ın kendisine yeryüzünün hilafetini bağışladığı" ve "enine boyuna her yerde saltanat için kendisini seçtiği" kişidir.³¹ Bu formülasyonda Osmanlı sultanı sözleşmeyle değil, aksine doğrudan Allah tarafından atanarak Halife olmuştur.
Sayfa 169 - Ketebe YayınlarıKitabı okudu
·
89 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.