İnsan ilk okuma yaparken kalp, ruh, nefis ve latîfelerim de hisse alıyor deyip bunu kabullenemiyor.. Okuyorsam aklen de anlatayım diyor insan.. Hele günümüzdeki gençlere anlamasanız da okuyun deyince, anlamıyor isem niye okuyayım cevabını almaları işten bile değil.. Zaten o yıllardan itibaren zihnimde oluşan tüm notları yıllar sonra bir araya getirip önce canlı ders, sonra yazı serisi ve en sonda bir kitap şeklinde "Risale-i Nur Külliyatı'nı Okuma ve Anlama Usûlleri" ismiyle neșretmiștik.. Nurlardan hissen, ruhen, kalben istifade vardır lakin aklen de olacak ki okuyan kişilerde devamlılık sağlansın.. İnsan istemsiz bir sûrette aklım niye almıyor diyor..