RİSALE-İ NUR SERENCÂMIM - 1
Benim hayatımda Risale-i Nur Külliyatı, Üstâd, Bediüzzaman Said Nursî isimleri ile tanışmam; ilk medreseye gitmem ve Risale-i Nur eserlerini ciddi okumam 3 ayrı zamana denk gelmektedir. 1- Daha küçük yaşlarda, ilkokul dönemlerinin ya başı ya da daha okula başlamadan önceki zaman diliminde; "Risale-i Nur", "Nurcu", "Bediüzzaman", "Said Nursî", "Üstâd" kelimelerini duydum. Bayramlarda evimize gelen annemin amcasının Risale-i Nur Talebesi olması hasebiyle kulak așinalığım olmuştu. Lâkin o yaşlarda bu kelimelerin ne mânâ ifade ettiğini bilmiyordum. İlkokul döneminde iken de dayımın medresede kalması ile bu kelimeleri daha sık duymaya başladım. Ve ilk defa dayımın bizim eve getirdiği Risale-i Nur'dan küçük kitapları o yıllarda görmüştüm. 2- 6. Sınıfta iken ilk defa medreseye gittiğim zaman ve medreseyi görmem, Risale-i Nur eserlerini elime alıp dönerli okumada birer paragraf sıra ile okumam, Risale-i Nur derslerini dinlemem bu zaman dilimine tevafuk etmektedir. Medreseye haftalık derslerde de gitmeye başlayıp Nurların kendisi ile bizzât değil Nurların ruhu ile tanıştığım ve kalbimin ısındığı merhale bu dönemde gerçekleşti. İlk defa nasıl medreseye geldiğimi inşâallah daha ayrıntılı anlatacağım. 3- 8. Sınıf bitmiş, liseye geçme sınavı geçmiş bir dönemde evimin yani başındaki Barla Medresesi ile yeni bir sayfa açıldı benim hayatımda. 2013 yılının Mayıs ayında evimizi merkeze daha yakın bir yere taşıdık. Evimizin hemen yanında da medrese vardı. Ramazan ayında medreseye gider, teravih namazı kılar, namaz sonrası Risale-i Nur derslerini dinlerdim. Bir akşam kendime dedim ki, "Geceyi ihya etmek için medresede kalayım." diye. Zaten evim ile medrese yan yana olduğu için eve gece geç saatte gelmem sıkıntı olmayacaktı. İlk defa elime "Asâ-yı Mûsâ" kitabını aldım ve başladım okumaya. Birkaç meseleyi okuduktan sonra vakıf abi geldi ve Kur'ân-ı Kerîm, Cevșenü'l-Kebîr ve evrad okuması yaptık. Medresede ilk gece anım bu şekilde olmuştu. Daha sonra benim hayatımda dönüm noktası olan kırılma hâdisesi oldu. Lise 1'e başlamadan önce bulunduğum medreseye gelen 2 abimiz ve 1 abimizin benim ufkumun açması. Risale-i Nur Külliyatı'na ilk defa ciddi muhatabiyetim bu dönemde oldu. Buraları daha da tafsilâtlı ele alacağız inşâallah. Evet... Görüldüğü üzere "Risale-i Nur Serencâmım", 3 merhaleden oluşuyor. 3'ü de birbirine katkı sağlamakta ve diğerinin yaşanmasına vesile olmaktadır. Birinci merhalede ismini cismini bilmediğim bir âlim ve eserleri varken, ikinci merhalede ise ismini bildiğim ve cisminden de haberdar olduğun kıymetli bir âlim ile kitaplarını elime alıp dokunduğum eserler var oldu. Yıllarca duyduğum "Bediüzzaman" denilen "Üstâd"ı tanıdım ve "Risale-i Nur" ismindeki külliyatı ile Elhamdülillah tanıştım. Üçüncü merhale, beni ben yapan yol ayrımı idi.
1000Kitap
··
4 +1'leme
·
1.458 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Öyle bir dayın olduğu için bahtlıymışsın gadeşim. Benim dayım ise köy enstitüsünün ilk mezunlarındandı. İlkokula dayımın müdür olduğu okulda başlamıştım. 4.sınıfta iken benim okuma merakımı keşfetmiş olacak ki, bana Aziz Nesin, Fakir Baykurt, Yaşar Kemal vb gibi kemalistlerin kitaplarını verirdi... Okudum ama ters tepti bende, en azılı antikemalist oldum, ahbesi hiç sevmemiştim çünkü, Rabbim sevdirmedi... Dayım da sükût-u hayâl son haddinde tabiî...
Abdulkadir Çelebioğlu
Gönderi Sahibi
Allah razı olsun.. Cenâb-ı Hak cümlemize ve akraba û talukatımıza hidayet versin ve ayaklarımızı sabit kadem eylesin dininde..
Abdulkadir Çelebioğlu
Gönderi Sahibi
RİSALE-İ NUR SERENCÂMIM 1- #230473141 2- #230517913 3- #231281953 4- #231571114 5- #232012222 6- #233192824 7- #233291939 8- #271377712 9- #271636352