Bu konuda son bir kez yazacağım: Afaracı'yı okumamış ama Sifil'in mezkûr eserini okumuş bazıları oldukça uzun yorumlar yaparak kitabı itham ediyor. Hatta bu cüretkârlığın (bilmeden dahi olsa) iftiraya kadar gittiğini görüyorum. Mesele sadece kitap ile kalmıyor. Selefîliğin mezhep düşmanlığı olduğuna kadar varıyor. Biraz tenezzül edip çevreye bakılırsa böyle olmadığı anlaşılacaktır. Hatta ne alâka anlamış değilim. Ömer Nasuhi Bilmen'in mezhep düşmanlarını Hakk gördüğünü mü iddia ediyorsunuz? Zaten mezhep imamları da Selef itikadında idi. Afaracı muhaddislerden hüküm çıkarıyor, böyle olmaz algısı da hatalı. Kitabın muhtevasını alenen çarpıtmaktan öteye gitmiyor. Sifil'in kitabı müdafaa edilebilir ama bazıları Sifil'in yaptığı birçok iktibası müellifinin önce ve sonra kurduğu cümleleri görmeyerek vermesi gibi bir batağa saplanıyor. (İbn Teymiyye'nin bidatçıların görüşünü naklettiği kısmı İbn Teymiyye'nin görüşü nakletmesi gibi.) Mirzabeyoğlu'nun Necip Fazıl'ın şeyhinin tekerlemesi icabı İbn Teymiyye'ye "kâfir" demesini "avamın böyle bilmesi daha iyi" diye yumuşatmak isteyebilirsiniz. Size tavsiyem, okumadığınız kitaba aslan kesilmeden evvel kendi kapınızın önünü temizleyin. Birçok insanın kafasını İbn Teymiyye'ye attığınız iftiralar ile bulandırdınız.