Akış

Gönderi

344 syf.
9/10 puan verdi
Es-Selam Değerli Dostlar.. Yaklaşık 2 ay önce arkadaşlarla bir proje düşündük; Kadim Şehir Kudüs’ü ziyaret… Ve proje kapsamında gerekli yazışmalar neticesinde 7 si öğretmen, 12 si öğrenci ve 9 u esnaf olmak üzere toplam 28 kişi ile yola koyulduk. Allahın lütfu sayesinde Yaklaşık 6 gün Kudüs’te kaldıktan sonra şükürler olsun ki dün itibari ile vatanımıza döndük… Kudüs… Gitmeden önce Talha UĞURLUEL’in kitabını ne kadar tekrarlayıp gitsem de gördüm ki kitapta okunanların dışında farklı bir alemde hissediyorsunuz kendinizi.. Düşünebiliyormusunuz ibadetinizi yapmak için Mescid-i Aksaya adım atarken son derece sıkı bir güvenlik koridorundan geçerek İsrail askerlerinin denetiminde Cuma mescidine giriyorsunuz… Bu konulara döneceğim. Emin olun anlatacağım o kadar yaşanmışlar var ki 6 günlük Kudüs seferimizde, anlatılmaz yaşanır diye bir motto var, bu yüzden en dikkat çekici yerleri kitap eşliğinde düşüncelerimle yorumlayıp sizleri fazla meşgul etmeyeceğim. Yola çıktığımızda önce uçağımız Tel Avive uğruyor.Sıkı bir sorgu ve yıldırma politikası kapsamında rencide edici tacizler ile Kudüs’e giriş yapabiliyoruz 3 saatlik havalimanında bekleyişten sonra.. Sabahın ilk ışıklarında Zeytin Dağına uğruyoruz o heyecan ile 2 saatlik uykuya rağmen.. Zeytin Dağında Rabiyatül Adeviyye ile Selmanı Farisi nin makamları mevcut… Ziyaret ediyoruz bir heyecan ile. Ve Talha UĞURLUEL’in de ifade ettiği gibi dünyanın en güzel manzarası..Karşınızda Mescidi Aksa ve Kubbetü's Sahra… Hemen altında Yahudi mezarlığı var ve kıyamet koptuktan sonra ilk buradan dirileceklerine inandıkları için 50 bin dolardan başlayıp 250 bin dolara kadar alıcısı olduğu ifade ediliyor. Harikulade manzaradan sonra Kudüs’ ün en güzel kahvaltı salonuna gidiyoruz ama bizim mutfağımızın yanından dahi geçemez fikri ile Mescidi Aksaya doğru yöneliyoruz. Gözlem yapmayı severim, rehberimiz Ahmad MARAGA.. Soru yağmurunu tutuyorum; Flistin mahallesine geldiğimizde bir hüzün,yoksulluk, geri kalmışlık; Yahudi Mahallesine geldiğimizde ise ihtişam,zenginlik ve lüks bir yaşamla karşılaşıyoruz. Otobüsler farklı renkler ile ayrılmış ve yeşil renkli otobüslere Filistinliler binemiyor. Mescidi Aksaya’’ Hıtta’’ kapısından giriyoruz. Niye önce Hıtta kapısından girdiniz diye bir düşünce belirdiyse sebebi; ‘’ Hani, “Şu memlekete girin. Orada dilediğiniz gibi, bol bol yiyin. Kapısından eğilerek tevazu ile girin ve “hıtta!” (Ya Rabbi, bizi affet) deyin ki, biz de sizin hatalarınızı bağışlayalım. İyilik edenlere ise daha da fazlasını vereceğiz” demiştik. Bakara-58.inci ayetin tefsirine lütfen bakın derim burada uzun uzun anlatarak vaktinizi almak istemiyorum. Kapıda İsrail askerleri özellikle uyarıyor Türk bayrağı var ise giremezsiniz. Sorguya çekilip bazen pasaport denetiminden de geçebiliyorsunuz. İngilizce ve Arapça dil bilmek veya bir rehbere kesinlikle ihtiyaç var yoksa anlaşılamadığınızda almıyorlar. Ve karşımızda altın rengi ile büyüleyici Kubbetüs Sahra..aslında Kubbetüs sahir..Sahra çöl demek , sahir ise büyüleyici çok güzel demek.. Kubbetüs Sahir Harikulede Kubbe anlamında ama dilimize sahra diye geçmiş. Ve 180 ton altın ile kaplandığı rivayet ediliyor. Kubbet-üs Sahra'nın içinde "Hacer-i Muallak" adlı bir taş yer alır. Muallak taşı "Havada asılı duran kaya" anlamına gelmektedir. Peygamber Efendimiz SAV Muallak taşın altında diğer peygamberlere namaz kıldırdıktan sonra Miracı gerçekleştirmiştir. Hemen yaklaşık 100 metre ilerisinde ise; Bakır çinkolu Aksa Mescidi yani Cuma mescidi ve içeriye girdiğimizde kuş sesleri eşliğinde muhteşem bir manzara ile karşılaşıyoruz. Mescidi Haramda kılınan namaza 100 bin sevap, Mescidi Nebide kılınan namaza 10 bin sevap, Mescidi Aksa da kılınan namaza ise 1000 sevap… Boyuna uzun ama enine kısa, bizim mimarimizdeki gibi geniş değil.. Sol tarafında Hz.meryem in makamı,Kırklar meclisi ve Hz.Ömerin namaz kıldırdı mekan.. Ve en üzücü tarafı ise 1,5 senen önce Filistinli çocukların Ağlama Duvarındaki Yahudilere sapanla taş atması üzere Mescidi Aksaya İsrailli askerler botlarını ile baskın yapıp kurşun yağmuru neticesinde kurşun izleri.. Öğle namazından sonra keşfe çıkıyoruz; Hz.Hızır’ın namaz kıldığı mekan. Hz.Süleyman’ın makamı ve vefat ettiği yer… Burak mescidi.. Ecdadımızdan kalma su kuyuları… Birbirinden farklı medreseler.. Güzelim zeytin ağaçları.. Peygamber Efendimiz SAV in gördüğü ve Mekkeli müşriklere tarif ettiği sütunlar… Top oynayan çocuklar , Piknik yapan sohbet eden bayanlar Ve nice güzellikler… Ve hemen bitişiğinde Ağlama Duvarı. Niçin ağlıyorlar; Yahudiler, Hz.Süleyman'ın ölümünden sonra iki devlete ayrılmıştı. Bunlardan birisi İsrail Devleti, diğeri ise Yehuda Devleti idi. Yehuda Devleti, Babiller tarafından, İsrail Devleti ise Asurlular tarafından yıkıldı. Babil topraklarına hükmeden Asurlular, Kudüs'ü yakıp yıktı ve ve Yahudilerin çoğunu öldürdü. Kalanlarını Babil'e tenkil ettirdi. Yahudiler, Süleyman'ın kabrini bulmaya ant içmişlerdi. Ancak bir türlü bulup çıkaramadıkları için, Ağlama Duvarı'nın karşısına geçip üzüntülerini belli etme adına ağlamayı seçmişlerdir. Yahudiler duvara dilek amacı ile kağıt yazıp iliştiriyorlar ve bizdeki kağıt ile dilek dilemenin nereden geldiği orada anlıyorum. Ellerinden kutsal kitapları düşmüyor dindar Yahudilerin. Her daim yolda, taşım araçlarında okumaktan beri durmuyorlar. Çarşıya gezintiye çıktığımızda İstanbul Kapalı çarşıyı andırıyor. Hayat çok pahalı. 1,5 litre su 8 tl. Simit 4 tl. Döner ayran ise 44 tl.. Kadim Kudüse geliyoruz ve bolca Abbara karşımıza çıkıyor. İlk görev yerim Mardini anıyorum:)) Sonrasında upuzun devam eden Hakkarı caddesi..Hoşumuza gidiyor seviniyoruz:) Evler küçük ama paha biçilemiyor. Bir Filistinli Müslümanla tanıştırılıyoruz. Dükkanıma 24 milyon dolar teklif ettiler kabul etmedim, baskı yaptılar vakıfa bağışta bulundum ve şu an kendi dükkanımda kiracı olarak oturuyorum dedi. Peki neden dedik neden? Kısaca, ÖZGÜRLÜK dedi….Vatanımı asla satma bir karış toprak dahi olsa… Evini satan Filistinli binde 2.. Barındırmıyoruz ve buraları terkedip gidiyorlar dedi. Akşam oluyor Ve Hz.İsa’nın memleketi Beytullahime gidiyoruz. Filistin şehri.. Şehre giriş yine İsrail askerleri nezaretinde. Kudüse 25 km mesafede. Akşam ve Yatsı namazlarını şehrin farklı iki camisinde kılıyoruz. Sohbet ediyoruz ve bizleri cidden çok seviyorlar. Ve bu islam aleminin hali ne olacak diye fikrimizi de öğrenmeye çalışıyorlar. Sabahın ilk ışıkları ile yine başka bir peygamber olan Hz.İbrahim’in şehir El Halile gidiyoruz. Hz.İbrahimin Mescidi ikiye ayrılmış, 1991 yılında 1 yahudinin mescidi basıp Müslümanları öldürmesi neticesinde ki bu da kurmaca, güvenlik bahanesiyle diğer tarafı sinagog yapılmış. Buranın girişi Sinagog da olunca daha sıkı.. Önce Yahudileri silahlar eşliğinde alıyorlar sonra bizi.. İçeriye girdiğimizde ise; Hz.İbrahim’in Makamı, Hz.Yakup’in Makamı.. Hz.Sare’nin makamı.. Hz.Yusuf’un makamı ve kardeşleri tarafından atıldığı kuyu.. Mescid çıkışında bir Filistinli bizlere fırından çıkmış sıcacık ekmek ikram ediyor:)) Ve Lut Gölüne doğru yola koyuluyoruz. Deniz seviyesinden 420 metre aşağıda. Aşırı tuzlu ve hala 400 metre derinliğe inilmiyor,aletler ile ulaşılmaya çalışılıyor ama hemen tuzlandığından farklı metodlar ile ulaşılmaya çalışıyor. En önemlisi ise; SODOM ve GOMORE ‘nin helak edildiği yer… C.ALLAH altını üstüne getirmiş şehrin. Tam bir ibretlik yer ve hemen karşıda Ürdün köyleri.. Yakında Hz.Musa’nın da makamını ziyaret ettikten sonra Filistin şehirlerinden en çok beğendiğim Eriha’ya gidiyoruz. Güzel Kokular anlamındaki şehir hurma bahçeleri ile bezenmiş… Sahil şehirlerimizi andırıyor ağaçlar ve çiçekleri.. Girişte bir levha..’’A'idün’’ yazıyor.. -Her ne kadar Kudüs ten bizi zorla kovsalar da evlerin anahtarları bizde, eninde sonunda geri döneceğiz… Aman Allahım dedim, bu ne güzel bir dava…ve başaracaklar inşallah… Gün bitti… Otele geri dönüş… Son bir gün… Berat Gecesi… Mescidi Aksaya gittik ve günümüzü ibadet ile değerlendirmeye çalıştık.. Ümmeti Muhammede, hepimize dua ettik… Ve hangi şartlar olursa olsun dünyanın yaşanacak en güzel yerin; Mescidi Aksa da dahi olsak, Vatanımızın olduğunu idraki ile şükrettik.. Buruk bir veda ile Hayfa ya koyulduk II.Abdulhamid Hanın yaptırdığı cami ile saat kulesini görmek için… Tabii malum camii kapalı.. Uçağımıza binmek için havalimanına geliyoruz ve yine en az 2 saat İsrail askerleri burnumuzdan geliyor, Bu sefer grupta en çok beni tuttular ve nerde ise uçağa zor yetiştim diyebilirm:)) Niçin geldin? Tanıştığın birileri oldu mu bişeyler verdiler mi? Yanında kesici aletler var mı? Önceden Suudi Arabistan’a gitmişin niçin gittin vs…. Konya dönüşünde tevafuk ki uçakta Talha UĞURLUEL ile karşılaştık:) Ayak üstü kitabından 5 dk bahsettik ve daha detaylı kitabının yakında çıkacağını bizlere beyan etti. HAMİŞ; Her ne kadar meşakkatli olsa da, Dehşet verici bir baskı olsa da, Pasaportuma sarı pul yapıştırsalar da Yine gideceğim inşallah… Filistinli annelerin uykusu 4 den sonra yok.. Çok gerginler. Baskınlar saat 4 ile 5 arası yapılıyor ama asla vazgeçemeyeceğiz sadece DUA edin gelin bizleri ziyaret edin diyorlar… Ve anladım ki, Kim Filistine, vadedilmiş topraklara hakim olursa dünyaya hakim olur… Mekke ve Medine sıcak belde.. İnsanı yakıyor güneşi ile.. Ama Kudüs…..bir garip yakıyor dostlar.. Ey Kudüs, ey şehrim Ey Kudüs, ey sevgilim Yarın, yarın çiçek açacak limon Sevinecek yeşil sümbüller ve zeytin Gözler gülecek Geri dönecek göçmen güvercinler Tertemiz yuvasına Ve geri dönecek çocuklar oynamaya Buluşacak babalarla oğullar Ey memleketim Ey barış ve bereket şehri… SELAMETLE… i.hizliresim.com/qG7Rq3.jpg i.hizliresim.com/kOVJ37.jpg i.hizliresim.com/BLl4Ev.jpg i.hizliresim.com/dOY2QQ.jpg i.hizliresim.com/qG7Rq3.jpg i.hizliresim.com/BLl0JG.jpg i.hizliresim.com/Lb9Eo1.jpg i.hizliresim.com/JQP4RE.jpg i.hizliresim.com/qG7MYZ.jpg i.hizliresim.com/3EyLa9.jpg i.hizliresim.com/OoQA9A.jpg i.hizliresim.com/EPv86B.jpg
Arzın Kapısı Kudüs - Mescid-i Aksa
Arzın Kapısı Kudüs - Mescid-i AksaTalha Uğurluel · Timaş Yayınları · 20161,712 okunma
1.733 görüntüleme
Necip G. okurunun profil resmi
Salih hocam selamlar... Yazınızı dün gördüm ama okumak bugüne kısmet oldu. Gerçekten de bir seyahat yazarı gibi, gözlemlerinizi muazzam bir şekilde paylaşmışsınız. Yazıyı okuyan, sizin yanınızda o topraklara gitmiş gezmiş gibi hissediyor kendini. Sizi rahatsız eden şeyleri okurken inanın ben sizden fazla rahatsız oldum. Zaten bu tür şeyleri okudukça veya dinledikçe insanın yerinden fırlayıp bir şeyler yapası geliyor. İnşallah çok da uzak olmayan bir günde o kutsal topraklar sahiplerine kavuşacak ve tekrar hak ettiği değeri görecektir... Tüm dualarımız bunun için... Hocam emeklerinize sağlık. Ayrıca bizlerle böyle detaylı bir şekilde paylaştığınız için de teşekkür ederim. Gitmek isteyen veya gitmeyi düşünenlerin kafasında çok net bir görüntü oluştu sayenizde... Selam ve sevgilerimle...
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Necip Bey en merak ettiğim topraklardı ve emin olun 3 saat uyku ile ciddi anlamda anlamaya hissetmeye çalıştım , gözlemledim, aralarına girdim,sohbet ettim.. Dünyanın en garip,en sıkıntılı, en ilginç ülkesi diyebilirim müslümanlar açısından... Ve bir emekli İsrail subayı şu dehşet verici cümleyi kurdu; -Sizi 24 saat değil, 48 saat izliyoruz bir dk ara verirsek bizi yenersiniz... İnşallah fırsatınız olursa mutlaka gidin derim emin olun para pul değil destek istiyorlar.. Suriye,Suudi Arabistan ve Ürdün'e gittim ama en naifleri Filistinliler emin olun.. Rica ederim Necip bey selametle kalın var olun...
3 sonraki yanıtı göster
Cetmir okurunun profil resmi
Salih hocam, Rabbim ziyaretlerinizi, ibadetlerinizi ve dualarınızı kabul buyursun. Umarım oralara gitmek ve bu güzellikleri yaşamak bizlere de nasip olur.
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Cümlemizden razı olsun ve inş en kısa sürede size de nasip olsun gitmek... AMİN... selametle kalın.
Mustafa okurunun profil resmi
Yüreğine sağlık kardeşim. İçimiz cız etse de soluksuz okudum yazını. Ve bir ümmet olarak utanıyorum bir şey yapamamaktan. :(
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Mustafa bey eyvallah.. Rabbim sizlere de nasip eylesin gitmeyi inşallah...
Rukiye okurunun profil resmi
Salih Hocam dün yazınızı okurken yarım kalmıştı. Bugün vakit bulunca devam edip tamamlayabildim. Ne kadar meşakkatli bir yolculuk olsa da manevi olarak paha biçilemez vakitler geçirdiğinizi tahayyül edebiliyorum.Biz de sayenizde hayalen bile olsa oraları temaşa etmiş olduk.Sağolun var olun.İnşallah o mübarek yerlerde bulunup dua edebilmek, güzellikleri tadabilmek bizlere de nasip olur. İyi ki yazdınız ve bizimle paylaştınız.Yüreğinize sağlık...
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Kesinlikle...evet baya bir meşakkat ve baskı var ama emin olun Mescidi Aksayı görür görmez tüm sıkıntılar gidiyor.. Rabbim gitmek isteyen tüm dostlarıma,sizlere en kısa zamanda nasip eylesin inş...
Şivekar okurunun profil resmi
Kanayan yaramız Kudüs... Allah razı olsun. Bende gitmiş kadar oldum. Allah bizlere de o kutlu toprakları görmeyi filistinli kardeşlerimizle aynı yolda, aynı davada olduğumuzu göstermeyi bizlere nasip etsin inşallah. ”Gevşeklik göstermeyin, üzüntüye kapılmayın. Eğer inanmışsanız, üstün gelecek olan sizsiniz.” (Âl-i İmran 139) İnandık ve iman ettik Allah'ın izniyle biz üstün geleceğiz. Ve o kutlu toprakları gün gelecek bir Selahaddin çıkıp feth edecektir. Allah'ın izniyle...
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Zarif hanım Rabbim inşallah sizlere de gitmeyi nasip eyler.. Ve derim ki emin olun anlatacağım o kadar durumlar var ki yazdıklarım sadece zerreden ibaret.. Ve inşallah eninde sonunda Kudüs bizim olacak vesselam..
Bu yorum görüntülenemiyor
Pol Gara  Yeşim Firûzan okurunun profil resmi
Vay be, hârika Sâlih Bey. Allah kabul Etsin. Ecrini, mükâfâtını Versin, ne güzel bir nasip elhamdülillah :)) Devâmı da güzel olsun hayırlısıyla, Rabbimiz râzı ve hoşnut Olduğu, sizin de mutlu olacağınız güzel bir ömür nasiyb Etsin sizlere ve tüm gönül dostlarımıza :)) İnceleme için de, resimler için de, duygular için de teşekkürler :))
Kasım
Bey kardeşimize de teşekkürler, paylaşmışta görebildik bu güzelliği :))
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Rica ederim Rabbim inşallah sizlere de nadip eyler:)) Amin.. Allah razı olsun selametle kalın:))
Luna Black okurunun profil resmi
Çok güzel yazmışsınız.Allah razı olsun.Ordaymışım gibi hissettim.🌱
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Sizden de ebeden razı olsun Rabbim!...
Hatice okurunun profil resmi
Aylar önce gitmek nasip olmuştu bana da. Yazınızla yeniden yaşadım o günleri. Kaleminize sağlık!
Hatice hanım tekrar gitmeyi nasip eylesin Rabbim... Sağ olun selametle
Kitap Tutkunu Adam كتاب طوتقونی okurunun profil resmi
Ne denir bilmem ki ... Mukaddes şehir Kudüs esaret ve zulüm altındayken söz söyleme hakkımız var mı onu da bilemiyorum. Bildiğim Kudüs bizden muhakkak ki davacı olacaktır. :(:(:( Rabbim duâ ve ibadetlerinizi dergahı izzetinde kabul ve makbul eylesin İnşaALLAH.
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Hocam emin olun söylenecek hiçbir söz yok orada... Ve bizler anladım ki cennet hayatı yaşıyormuşuz dünyada da haberimiz yokmuş... Psikolojik baskı,şiddet, bezdirme politikası had safhada.. Filistin diye de bir devlet yok, göstermelik 2 3 belediye vermişler başkanları da malum... Ve olacak hocam emin olun olacak Kudüs ve ahalisi bizden davacı... Amin hocam Rabbim sizlere de nasip eylesin.. Selametle
1 sonraki yanıtı göster
20 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.