“Siz de kimsiniz?” diye haykırdı.
“Senin kendi halkın” diye yanıtladılar..
“Hepiniz burada mısınız?”
“Evet doğuya yolculuğa gidenler dışında.”
Burada tin-varlık Ötekiliği nesnelleştirir. Ona bir isim vererek,
şaman, grubu bir araya getirir. Böylece tin-varlık bir tür üretim ya
da tıpkı avlanma veya ev yapmanın üretici bir emek olması gibi bir
emek olur; o, insanın nesne-yapma ve kendini-tanımlama gücünün
bilinçli, etkin bir ifadesidir. Burada konuyu biraz daha açabiliriz:
Tin-varlık, delilik olarak ifade edilmediğinde, yeni bir kolektif gerçekliğin
yaratılmasıdır. Ve şimdi delilik tanımımızı, Ötekiliğin ve
tin-varlığın yeni bir birliğe yol açmayan, üretici olmayan yıkıcı bir
konfigürasyonu olarak yapabiliriz. Ancak delilik bile etkin bir tinsel
potansiyeli barındırır, çünkü deli olan kişi de yeni bir varlığı
üretmek için çalışır.