Gönderi

Hume, ahlakın kaynağı olarak aklı gören -kendinden önceki-görüşün aksine aklı tutkuların kölesi olarak tanımlar. Ahlakın temelini akıldan daha çok tutku ve duygularda bulmuştur. Onun 'İS’den ‘OUGHT’un çıkmayacağı ifadesi, ahlak felsefesinde öncü olmasını doğurmuş ve 21. yüzyılın duygucularının öncülüğünü yapmıştır (Radcliffe, 2008: 16). Hume’un yapmış olduğu olgu-değer ayrımı, hem modem felsefenin hem de mantıksal pozitivistlerin bakış açısını oluşturmuştur. “Treatise” eserinin 3. bölümü olan ‘Ahlak’ giri§inde bir anlamda mantıksal pozitivizm programını açıklamıştır (Cohon, 2001: 95). Bu bağlamda bilinç (cognitive) işinde bilim, duygu, tavır ve tercih, iradi doğrultuda veya arzu işinde ise etik vardır. İnsan doğası hoşlandıklarımızı ve hoşlanmadıklarımızı, arzu ve ihtiyaçlarımızı belirlediği için etik anlayışı da beşerî tecrübe bilgisi üzerine kurulmuştur (Skorupski, 2010: 130).
·
3 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.