Gönderi

Edebiyat ve Sanatta Diriliş
Çağdaş islâm edebiyatının , inanış , düşünce ve aksiyon canlanışı kadar bir yenilenme , tazeleniş ve canlılık gösterdiği iddia edilemez . Bir kıpırdanışın olduğu bir gerçektir ama bu kımıldanma , hele karşı doktrinlerin ve batının bugünkü edebiyat durumları düşünülünce , bütün dünyayı ürpertecek yeni bir estetiğin başlangıcı olacak bir güce ulaşmamıştır . Roman alanı baştan başa bir sol edebiyat halindedir . Genellikle roman , baştan sona , ziraat konulu , sol güdümde bir türün tutturulmasına zorlanmış ve zorlanmakta olan bir tutum içindedir . Tarihten , metafizikten , halkın şuuraltından , genel edebiyat gücünden habersiz ve mahrum , yapma bir tarzda doktriner bir roman. Şiir , gerçi , çok kısa dönemlerde bir çok yeni akımı deneyerek , az çok , evrensel bir başarıya ulaşmamasının şuuruna varmışsa da , bu sezgi ve şuurla hemen kendiliğinden islâm kaynağına dö neceğini çıkarmak da aldatıcı bir iyimserlikten öteye geçemez. Mimarî , biraz da malzeme ve vasıtaların çok değişmesinden , teknik ilerlemelerden olacak , tam bir estetik felç içinde , batı mimarisinin kopyası kopyacısı durumunda . Meşhur islâm mimarisinin aydınlığı , ulviliği , ahenk çizgileri , şahadet parmağını sembolleştiren minareleri nerede , bugünkü mimari nerede ? Resim , sinema ve tiyatro gibi ... İslâmın klasik sanatları içinde bulunmayan veya çok minik ölçü de varlığını duyurup bugün için kaybolmuş veya kaybolmakta olan plastik ve görünüş sanatlarının da , bugün islâm dünyasında tam bir şahsiyet yokluğu ve asgari estetik sınırının çok altında kıvrandığı bir gerçektir .
·
3 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.