Gönderi

İbn Arabî'de, gerçek varlık birdir ve nur, gölgelerde çoğaldığı gibi mümkünlerin formlarında çoğalmaktadır. Ayrıca nur, yaratmanın ve idrakin kaynağıdır. “Bütün mevcutlar kudret güneşinin nurlarından bir nurdur. Güneş karşısında güneş ışığı, onunla beraber olan değil, adeta bir mumdur. Bu meselenin gerçeğini öğrendiğinde, her şeyin halihazırda yok olucu olduğunu görürsün. Eşyanın var olurken yok olması, tutuştuğu esnada mumun ateşinin tükenmesine benzer. Bu örnek, yola yeni katılana anlatmak içindir çünkü bir şeyin varlığı esnasında yok olması yadırganır: Hakta kendisini kaybetmiş kimsenin gözünde, eşyanın yok oluşuna gelince: bunun anlamı çok incedir ve gözle görülmez. Ehli onu remiz, ima ve zevk yoluyla bilebilir: Suad El-Hakîm’in İbn Arabî’nin vahdet-i vücud anlayışını açıklarken başvurduğu bu alıntı, ileride nakkaşın edimini ve sanatsal yaratım sürecinin temelini tartışmaya da el verecektir.
2 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.