Veronika her şeyden nefret ediyordu ya, en çok da yaşamını sürdürmüş olduğu biçimden, içinde barındırdığı yüzlerce Veronika'yı keşfetmeye zahmet etmeyişinden tiksiniyordu. Oysa orada kim bilir ne ilginç, ne meraklı, ne küstah, ne deli kızlar duruyordu.
Dünyadaki herkes gibi mutlu olmak için başkalarına ihtiyaç duyan bir kişiydi ama başkalarıyla baş etmek de zordu. Beklenmedik tepkiler veriyorlar, çevrelerine koruyucu duvarlar örüyorlar...
Şairler dolunayı severler. Hakkında binlerce şiir yazılmıştır. Oysa Veronika en çok yeni ayı severdi çünkü daha gelişecek, büyüyecek, kendi yüzeyini tamamen ışığa boğacak zaman olurdu. Kaçınılmaz yok oluşundan önce.
Deli olmak düşüncelerini iletmekten aciz olmak demek. Sanki yabancı bir ülkedesin. Çevrende olup biten her şeyi görüyor, anlıyorsun ama istediğini anlatmaktan dolayısıyla da yardım bulmaktan umutsuzsun. Çünkü orada konuşulan dili bilmiyor, anlamıyorsun.