"ne gereği vardı
dünyayı dolaşmanın, içimde zaten varolanı görmek içinse bu?
kendimi toplamam gerek! ilk esinimi
bulmalı, kalemimi yalnızca en saygıdeğer
mürekkebe batırmalıyım, mürekkeplerin en
acısı o olsa bile."
"İstanbul!
İstanbul!
Gözleri olanlara
dünyada görülecek hiçbir şey olmadığını
söylemek zordur. Ne var ki gerçek bu, inanın
bana. Dünyayı tanımak için dinlemek yeter.
Yolculuklarda görülenler bir aldatmacadır
yalnızca. Gölgelerin peşinde başka gölgeler.
Yollar ve ülkeler, önceden bilmediğimiz hiçbir
şey öğretmez bize; gecenin dinginliğinde
kendi içimizde dinleyebileceklerimizden başka
hiçbir şey."
"öbür dünyaya sefer edecek kalptir. saâdet ve şekâvet kalbin hâlidir. gerçi arada beden vardır, fakat o kalbe tâbidir. tıpkı devesiz hacca gidilmediği ve hacı olan deve değil, devenin sahibi olduğu gibi."