Kitaptan cikardigim sonuc sudur: eger ise yaramazsaniz anne babaniz bile sizi yük olarak gorur ve olume terkeder. Kurtuldugunda da birakin uzulmeyi sevinir bile. Cok acimasizca fakat gercekler aci.
Bir insanin kendi kendiyle hesaplasmasi ancak bu kadar ustalikla durustlukle samimiyetle yansitilabilir. Gel gitler henuz insanligin olmedigi zamanlarda nasil yasanmis bunu gozler onune seriyor.
Gercekte icinde inanilmaz dramlar yasanan bu kitapta yine Sabahattin Ali muhtesem yetenegiyle dramlari bize cok insancil ve sevgi katarak urkutmeden korkutmadan vermis.